کد خبر: ۸۶۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷ 20 June 2020
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پایه های ورودی شامل اول ابتدایی، هفتم و پایه دهم نیاز به مراجعه حضوری اولیا با تاکید بر رعایت بر رعایت همه پروتکل های بهداشتی به مدرسه برای ثبت نام دارند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، “هادی زارع پور” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: دستورالعمل ثبت نام دوره های مختلف تحصیلی به همه شهرستان ها و مناطق ابلاغ شده است و ثبت نام مدارس از اول خرداد ماه شروع شده و بعضی از دوره های تحصیلی تا شهریور ماه ادامه دارد.
وی تصریح کرد: پایه های ورودی شامل اول ابتدایی، هفتم و پایه دهم نیاز به مراجعه حضوری اولیا با تاکید بر رعایت بر رعایت همه پروتکل های بهداشتی به مدرسه برای ثبت نام دارند اما بقیه پایه ها نیاز به حضور اولیا ندارد و مدیرمدرسه در صورتی که دانش آموزان به پایه بالاتر ارتقاء پیدا کرده باشند کار ثبت نام را انجام می دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مدارس خاص و مدارس غیر دولتی تابع شرایط خود هستند و نرخ شهریه مدارس غیر دولتی مشخص و به مدارس ابلاغ شده است و حتما باید در معرض دید اولیا قرار بگیرد و تاکید می کنیم که اولیا حتما باید قرارداد با موسسین منعقد کنند و هیچ موسسی حق ندارد به غیر از آن شهریه ای که تصویب شده دریافت کند.
زارع پور ادامه داد: امتحانات پایه نهم و پایه دوازدهم به صورت حضوری بوده که نمرات پایه نهم تاثیرگذار است در هدایت تحصیلی دانش آموزان و به صورت هماهنگ مدرسه ای بوده و آخرین مهلت مشخص شده پایان امتحانات این پایه در استان تا ۲۴ خرداد بوده است.
 وی تاکید کرد: امتحانات پایه دوازدهم از ۱۰ خرداد شروع شده و در حال انجام هستند و تا ۱۶ تیرماه ادامه دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای برگزاری امتحانات حضوری با توجه به شیوع بیماری کرونا چندین جلسه با دانشگاه علوم پزشکی و جلسه ستاد استانی کرونا را داشتیم و در آن جلسه بحث برگزاری امتحانات پایه دوازدهم مطرح شد و قرار شد که فاصله صندلی ها حداقل ۱۸۰ سانتی متر تا ۲ متر باشد، استفاده از ماسک و دستکش جزء الزاماتی بود که مشخص کردیم، تمام فضاها و سالن های امتحانات باید به صورت روزانه ضدعفونی شوند و حتی در بعضی از شهرستان ها و مدارس به عوامل اجرایی قبل از ورود به جلسه امتحانی گفتیم که تست کرونا انجام دهند و اگر فردی مشکوک به کرونا است یا تست آن مثبت است اجازه ورود به جلسه امتحانات را ندارد.
زارع پور خاطرنشان کرد: ثبت نام برای کتاب های درسی تا دوم تیرماه تمدید شده است و به افرادی که تاکنون موفق یه ثبت نام نشده بودند توصیه می کنیم که از این فرصت استفاده کرده و ثبت نام کنند و اگر ثبت سفارش نکنند چون این کتاب ها را در بازار آزاد نخواهیم داشت دانش آموز آن‌ها در سال تحصیلی جدید با مشکل روبه رو می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار