کد خبر: ۸۶۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 20 June 2020

 

تابناک/گروه استان‌ها- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به مجاهدت اقتصادی ۲۴۵ هیئت مذهبی در ایام کرونا گفت: در فضای مجازی ظلم عظیمی به اقشار فرهنگی و تبلیغی می‌شود و آنها در غربت شدید به جامعه خدمت می‌کنند.

 
مجاهدت اقتصادی 245 هیئت مذهبی گیلان در ایام کرونا؛ عناصر فرهنگی و تبلیغی در حال خدمت به مردم هستند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی صبح امروز در نشست خبری به‌مناسبت‌ سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره این سازمان اظهار داشت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهم‌ترین رویش‌های انقلاب است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اینکه این سازمان با هدف تبلیغ و ارائه اندیشه تابناک اسلام ناب محمدی به جامعه انقلابی به‌ویژه برای جوانان جویای معرفت شکل گرفت خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، سازمان تبلیغات اسلامی در 4 دهه اخیر منشاء خیرات و برکات‌ زیادی بود.

مهدوی رسالت سازمان تبلیغات اسلامی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: تدوین و عرضه فکر، فرهنگ و معارف اسلامی با در نظر گرفتن نیازهای روز و با بهره‌گیری از نوآوری در ادبیات و روش‌های مختلف به گونه‌ای که بر دل و جان مخاطبان بنشیند و وجود آنان را از کوثر حقیقت دین سیراب کند از رسالت‌های این سازمان است.

وی با بیان اینکه گام جدید سازمان تبلیغات اسلامی مصادف با چله انقلاب اسلامی بوده است تصریح کرد: تلاش در حوزه تدوین، عرضه فکر و فرهنگ اسلامی از جمله وظایف این سازمان است از طرفی بسیاری از شبکه‌های مردم‌نهاد، مجوز فعالیت خود را از این سازمان می‌گیرند و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در راه اشاعه فرهنگ اسلامی و تبلیغ دین، پشتیبان آنان است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به حمایت این سازمان از روحانیون مبلغ، ساماندهی جامعه مداحان و ساماندهی سایر تشکل‌های دینی از جمله موسسات و خانه‌های قرآنی توسط سازمان تبلیغات اسلامی گفت: خانه‌های قرآنی نیز از این سازمان مجوز فعالیت می‌گیرند لذا این سازمان نقش بی‌بدیلی در تبلیغ فرهنگ اسلامی و اجتماعی دارد.

مهدوی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در راه انجام رسالت ذاتی خود که هدایت، نظارت و حمایت از تشکل‌ها و مجموعه‌های دینی و عناصر تبیلغی اسلامی است از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند افزود: متاسفانه میزان بودجه این سازمان با این حجم مجموعه‌های فرهنگی و دینی تحت پوشش، بسیار اندک است و انتظار داریم که مسئولان ارشد استانی و ملی از این سازمان بیشتر حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی برای افزایش تلاش‌ها و فعالیت‌ها در 2 حوزه مربوط به تدوین و عرضه فکر، فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیازهای روز نیازمند حمایت بیشتر و ویژه است ابراز داشت: در حال حاضر 120 روحانی مستقر در روستاهای استان با کمترین هزینه در حال ارائه خدمات وسیع اجتماعی، فرهنگی و تربیتی به مردم هستند.

مهدوی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های بصیرت‌افزایی و جلسات توجیهی در حوزه‌های مختلف توسط روحانیون مستقر در روستاها که با رعایت بسیاری از صرفه‌جویی‌ها انجام شده است عنوان کرد: یک روحانی در روستا که در کنار برگزاری نماز جماعت به جذب جوانان و ارائه خدمات‌ اجتماعی مشغول است، کمتر از یک سوم‌ پرداختی یک معلم روستایی برای او درنظر گرفته می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه امروز در فضای مجازی، ظلم عظیمی به اقشار فرهنگی و تبلیغی همچون سازمان تبلیغات می‌شود افزود: عده‌ای در فضای مجازی با بزرگنمایی ارقام بودجه مصوب در این سازمان یک جنگ روانی علیه عناصر موثر فرهنگی جامعه همچون مبلغان، هیئات مذهبی و ائمه جماعات مساجد شکل دادند.

مهدوی با اشاره به اینکه واقعیت در حوزه مذکور برای مردم تبیین نشده و همه این عناصر فرهنگی امروز در غربت شدید درحال ارائه خدمات هستند خاطرنشان کرد: دشمنان امروز برای مسموم کردن فضای روحی، فکری، اخلاقی و روانی جوانان، چندین برابر بودجه‌های سازمان‌های موثر تبلیغی هزینه می‌کنند.

وی افزود: امروز دشمن در حوزه اقتصاد و فناوری ما را به شدیدترین تحریم‌ها محکوم می‌کند و یا برای پخش فیلم‌های ماهواره‌ای و محصولات مختلف در فضای مجازی از طریق شبکه‌ها و کانال‌های متفاوت هزینه می‌کند که یک نمونه آن قصه پرغصه رومینا در تالش و تلاش‌های رسانه‌ای آنان در این حوزه است.

مهدوی خاطرنشان کرد: از آنجا که عقل سالم در جسم سالم است و روح سالم نیز سلامت جسم را تامین می‌کند بنابراین باید برای سازمان‌هایی همچون سازمان تبلیغات اسلامی نیز بودجه‌ای به میزان بودجه وزارت بهداشت و درمان در نظر گرفته شود و جای سوال است که چرا برای ارتقاء روح و روان جامعه به اندازه سلامت جسم هزینه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این سازمان با وجود همه تنگناها اما با روحیه جهادی، اثرگذاری‌های اجتماعی و فرهنگی که توسط مجموعه‌های تبلیغی انجام می‌شود را حفظ می‌کند ابراز داشت: روحانیون ما در 123 روستای استان با کمترین حمایت، بالاترین خدمات فرهنگی و تبلیغی را دارند و نزدیک به 245 هیئت مذهبی در دوران کرونا مجاهدت ویژه اقتصادی داشتند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در این ایام هیئت‌ها با جمع‌آوری و جذب کمک‌‌های محله خویش‌ در حوزه تولید گان، ماسک و حتی توزیع کمک‌های معیشتی بین‌ محرومان به‌خوبی نقش‌آفرینی کردند افزود: هیئات مذهبی بیشتر از آنکه مورد حمایت دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرند همواره به نهادهای دولتی، حاکمیتی، بیمارستان‌ها، مراکز بهزیستی و کمیته امداد کمک کردند.

مهدوی به جذب کمک‌های مردمی و خیران توسط موکب‌ها که در سطح استان خدمات گوناگونی به مردم ارائه دادند و حتی به کمک دولت و حاکمیت نیز آمدند اشاره کرد و گفت: از دولتمردان انتظار داریم که قدردان این تشکل‌های مردمی باشند چون این تشکل‌ها، سربازان بی‌توقع و پربرکتی هستند که یاور ملت، دولت و حاکمیت در هر عرصه و هر زمانه‌ای هستند.

وی سازمان تبلیغات اسلامی همیشه شرمنده مجموعه‌های مردم‌نهاد به‌جهت عدم حمایت کافی بوده و هست ابراز داشت: کارکرد دیگر این سازمان، سازماندهی 2 هزار و 598 مداح در سطح استان است و سازمان برای لبیک‌گویی به فرمایش رهبر انقلاب و ساماندهی نیروی انسانی مدیریتی تلاش کرده طوری‌که در طول سال گذشته، 11 مدیر شهرستانی در حوزه تغییر و تحولات قرار گرفتند.

مهدوی برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اقشار تاثیرگذار همچون ائمه جماعت مساجد، روحانیون مبلغ، مسئولان هیئات مذهبی در قالب عملیات‌های محرم و رمضان را جزو دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری 3 نشست ستاد مهندسی فضای تبلیغی جهت ساماندهی اعزام مبلغان در استان و انجام برنامه‌های فرهنگی در 3 ساحل پرجمعیت توسط روحانیون جزو دیگر اقدامات است.

وی با اشاره به تشکیل کاروان بین‌المللی احباب‌المهدی(عج) جهت اعزام‌ مبلغان به عراق و شرکت در مراسم اربعین حسینی تصریح کرد: مبلغان این کاروان که به زبان‌های عربی، انگلیسی، اسپانیایی، ترکی و سایر زبان‌ها مسلط هستند سال گذشته برای انجام فعالیت‌های تبلیغی به عراق اعزام شدند و این حرکت از ابتکارات سازمان تبلیغات اسلامی گیلان به‌ شمار می‌رود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان برگزاری مطلوب اجتماع عاشوراییان و سلیمانی‌ها در رشت به‌همت سازمان تبلیغات اسلامی و پوشش رسانه‌ای مطلوب از این مراسمات در سال 98 را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: حمایت از گروه جهادی سلامت شهید املاکی و اعزام روحانیون به بیمارستان‌ها جهت کمک به کادر درمان در ایام شیوع کرونا نیز جزو دیگر اقدامات هستند.

مهدوی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه مقابله با کرونا یکی از دستگاه‌های پیشرو بوده و در حوزه غسل، کفن و دفن اموات کرونایی نیز عملکرد خوبی داشت ابراز داشت: در حوزه فعالیت‌‌های قرآنی نیز 36 موسسه قرآنی و 195 خانه قرآن شهری و روستایی داریم که مشغول فعالیت‌های قرآنی هستند و 63 تشکل قرآنی فعال در ایام کرونا نیز مورد حمایت این سازمان قرار گرفته و می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه 145 نفر از حافظان قرآنی استان گیلان، مدرک تخصصی حفظ را دریافت کردند و 29 تیرماه آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ با حضور 160 نفر از حافظان قرآن‌ شرکت برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: بیش از 60 خانم عالم در گیلان داریم که اخیراً 8 قطعه زمین در 8 روستا، اهدایی مردم بوده که به احداث خانه عالم اختصاص می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار