کد خبر: ۸۶۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 20 June 2020

۶۵ خانه عالم در گیلان فعال است

تابناک/ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به فعال بودن ۶۵ باب خانه عالم در استان گفت: هم اکنون ۱۴ باب خانه عالم در حال ساخت و هشت قطعه زمین در هشت روستا اهدایی مردم برای ساخت خانه عالم در گیلان است.

حجت الاسلام سعید مهدوی امروز به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه در گیلان با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در حکم انتصاب ریاست سازمان تبلیغات جامع و کامل ترین رسالت سازمان تبلیغات است اظهار کرد: مقام معظم رهبری سازمان تبلیغات اسلامی را یکی از رویش‌های انقلاب عنوان می دارند که با تصمیم مدبرانه و روشنگرانه امام راحل برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی تأسیس شده است.

وی تبیین و عرضه‌ی فکر و فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیازهای روز و با نوآوری در ادبیات و روش‌ها را یکی از رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: رصد و مقابله‌ی هوشمندانه با تهاجمات فکری، فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب و کشور از دیگر رسالت های برشمرده سازمان تبلیغات اسلامی توسط رهبر انقلاب است.

بزرگ نمایی ارقام بودجه نهادهای فرهنگی با هدف ایجاد جنگ روانی علیه عناصر فرهنگی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با گلایه نسبت به پایین بودن بودجه این سازمان گفت: بارها کارگاه ها و جلسات بصیرتی در حوزه های مختلف در بسیاری موارد دچار تنگنای مالی شد؛ در حالیکه همین شبکه های تبلیغی روحانیت در بسیاری از روستاها خدمات وسیع اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی در راستای روشنگری مردم انجام می دهند.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه گاها مشاهده می شود که در فضای مجازی ظلم عظیمی به دستگاه های فرهنگی، تبلیغی همچون سازمان تبلیغات اسلامی از حیث بزرگ نمایی ارقام بودجه با هدف ایجاد جنگ روانی علیه عناصر فرهنگی جامعه، مبلغین و ائمه جماعات مساجد انجام می گیرد گفت: عناصر فرهنگی جامعه، مبلغین و ائمه جماعات در غربت شدید فعالیت های گسترده ای برای حفظ و حراست و امنیت روحی و روانی و بهداشت روانی جامعه انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه در این سال‌ها شاهد تخریب چهره این افراد و سازمان‌ها توسط شبکه‌های معاند و دنباله روی های داخلی آنها بوده‌ایم، یادآور شد: دشمنان این کشور برای مسموم کردن فضای روحی، فکری، اخلاقی و روانی جوانان ایرانی چندین برابر بودجه این سازمان هزینه می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تأکید کرد: حاکمیت همانگونه که به سلامت جسم مردم فکر کرده و برای آن هزینه می‌کند باید به سلامت روح و روان مردم نیز توجه کرده و حمایت‌های مالی مناسبی در این زمینه انجام دهد.

فعالیت ۹۷۰ هیئت مذهبی در گیلان

وی با اشاره به فعالیت ۹۷۰ هیئت مذهبی در استان گفت: از این تعداد ۲۴۵ هیئت مذهبی در دوران کرونا با مجاهدت ویژه به یاری هموطنان شتافتند؛ و با جمع آوری و جذب کمک های مردمی محله خویش به تولید گان، ماسک و حتی توزیع کمک های معیشتی برای محرومین پرداختند.

حجت الاسلام مهدوی از سازماندهی ۲۵۹۸ مداح در استان خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اقشار تأثیر گذار اعم از ائمه جماعت مساجد، روحانیون، مبلغ، مسئولان هیئت‌های مذهبی در تشریح بیانیه گام دوم انقلاب در قالب عملیات محرم و رمضان، برگزاری سه نشست ستاد مهندسی فضای تبلیغی، سازماندهی اعزام مبلغان در استان، فعالیت‌های فرهنگی در سطح سه ساحل از دیگر اقدامات این سازمان در طول یک سال گذشته است.

ساخت ۱۴ باب خانه عالم در گیلان

وی تشکیل کاروان بین المللی «احباب الامهدی» برای اعزام مبلغان آشنا به زبان‌های خارجی در ایام اربعین را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان و بیان کرد: تشکیل گروه جهادی سلامت شهید املاکی و اعزام روحانیون جهت کمک به کادر درمان و تدفین اموات از اقدامات دیگر این سازمان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به فعال بودن ۶۵ باب خانه عالم در استان گفت: هم اکنون ۱۴ باب خانه عالم در حال ساخت و هشت قطعه زمین در هشت روستا اهدایی مردم برای ساخت خانه عالم در گیلان است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه ۳۶ موسسه قرآنی و ۱۹۵ خانه قرآن شهری به فعالیت های قرآنی در استان می پردازند گفت: ۶۳ تشکل قرآنی فعال قرآنی در ایام کرونا در استان فعالیت و اقدامات خیرخواهانه انجام دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار