نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی توجه به محصولات ارگانیک و کم آب بر را برای کشور یک نیاز دانست و گفت: زمان آن فرارسیده تا علاوه بر تغییر الگوی کشت به موضوع سلامت افراد جامعه بیشتر توجه شود و کشاورزان را به تولید محصولات ارگانیک هدایت کنیم.
کد خبر: ۸۶۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 21 June 2020

تابناک فار سبه نقل از فارس:محمدجواد عسکری با اعلام اینکه یکی از اهداف مهم نمایندگان مجلس یازدهم در خصوص صنعت کشاورزی اقدامات فراموش‌شده در این حوزه است اظهار داشت: تلاش داریم با حمایت نمایندگان خانه ملت این صنعت را در موقعیت مناسب خود قرار دهیم و با احیا موضوعات تخصصی، مشکلات کشاورزان را موردتوجه قرار دهیم.

به عقیده این دانش‌آموخته دکترای کشاورزی، امروزه کارخانه نیشکر هفت‌تپه و به دنبال آن کشاورزانی که در تولید کشور درزمینهٔ تولید نیشکر کشور ایفا نقش دارند می‌توانند با یک برنامه‌ریزی دقیق و بلندمدت مشکلات این حوزه را مرتفع و برای دیگر کشاورزانی که در تولید کالای استراتژیک کشور تلاش شبانه‌روزی دارند از قابلیت‌های تعاونی‌های منطقه استفاده و از آنان حمایت‌های جدی کنیم.

به عقیده این نماینده مجلس، یکی از مهم‌ترین دلایلی که درگذشته به دلایل مختلفی کشاورزان و تولید کشت در هر منطقه موردتوجه قرار نمی‌گرفت سیاست‌های کلان پشت میزی بود که متولی مربوطه تلاش داشت از پایتخت برای کشاورز جنوبی‌ترین نقطه کشور چاره‌اندیشی کند.

عسکری ادامه داد: تلاش داریم با راه‌اندازی کمسیون تخصصی کشاورزی به‌صورت ماهانه و دوره‌ای از تمام عرصه‌های کشاورزی کشور بازدید و برای هر منطقه به نسبت موقعیت آب‌وهوایی و خاک منطقه به‌صورت علمی برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت انجام شود.

این دانش‌آموخته دانشگاه، توجه به تولیدات مازاد کشاورزان در هر منطقه را یکی از سرمایه‌های مهم در کشور دانست و گفت: ضروری است نسبت به این موضوع توجه بیشتری شود زیرا درگذشته به این مهم توجه کافی نمی‌شد و کشاورزان تلاش شبانه‌روزی خود را به‌اجبار در مزارع رها می‌کردند.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی توجه به محصولات ارگانیک و کم آب بر را برای کشور یک نیاز دانست و گفت: زمان آن فرارسیده تا علاوه بر تغییر الگوی کشت به موضوع سلامت افراد جامعه بیشتر توجه شود و کشاورزان را به تولید محصولات ارگانیک هدایت کنیم.

عسکری جایگزین کردن محصولات ِ کشت‌های کم آب بر به‌جای محصولات آب بر را یکی از دغدغه‌های جامعه علمی اعلام کرد و گفت: در هر استان بر این است برای حفظ ذخایر آبی به سمت کشت محصولات کم آب بر به‌صورت تخصصی و علمی هدایت شویم تا بتوانیم واردات مدیریت‌شده و صادرات را انجام دهیم.

به عقیده این مدرس دانشگاه امروزه می‌توانیم در امر تولیدات محصولات ارگانیک ایجاد شغل کنیم زیرا با پیشرفت‌های علمی درآیندِ نزدیک افراد جامعه برای انتخاب محصولات سالم با وسواس بیشتری محصولات خود را انتخاب می‌کنند محصولات کشت‌های غیر ارگانیک از اقبال کمتری برخوردار خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار