کد خبر: ۸۶۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸ 21 June 2020
 
 
تابناک/عباس بهروان گزارشگر قدیمی فوتبال، که در شب زلزله رودبار در سال 69 در حال گزارش بازی برزیل و اسکاتلند بود از آن شب تلخ می‌گوید.

روزنامه جام جم: عباس بهروان همان گزارشگری است که بازی برزیل و اسکاتلند را در شبی که زلزله رودبار را لرزاند گزارش کرد.بهروان سال‌هاست که دیگر گزارش نمی کند و به گفته خودش فقط ستونی در یکی از روزنامه ها دارد.با او تماس گرفتیم تا از آن شب کذایی و از لحظه‌ای که داشت برای مردم گزارش می‌کرد حرف بزند.

جام جهانی 90،بازی برزیل و اسکاتلند و زلزله رودبار.شما به خاطر دارید که آن جام را چه کسانی گزارش کردند؟

من.حتی بازی برزیل واسکاتلند را من گزارش کردم.

پس قطعا زلزله را به خاطر دارید.

صددرصد.داشتم بازی را گزارش می کردم که فهمیدم زلزله آمده.همه کسانی که در «رژی» (اتاق فرمان)بودند رفته بودند بیرون.اتفاقا مهمان برنامه ما آقای حاج‌رضایی بود. من مانده بودم و خودم برای گرفتن یک تصمیم درباره ادامه گزارش!دو به شک بودم که من هم بیرون بروم یا نه؟در نهایت تصمیم گرفتم بمانم و گزارش کنم.

و چه اتفاقی افتاد؟

زلزله در رودبار بود و تهران زیاد نلرزید.همه‌چیز که تمام شد و وقتی از استودیو آمدم بیرون، تهیه‌کننده کلی من را تشویق کرد. بعدا فهمیدم اگر آن موقع استودیو را ترک می‌کردم ممکن بود برای سایر مردم که در شهرهای دیگر بودند دلهره ایجاد شود.

بعد از آن وقتی فهمیدید زلزله چه خسارتی به بار آورده چه کردید؟

ناراحت بودم.خیلی از هموطنانم را از دست داده بودم و خوشحال از این‌که انسان‌های زیادی نمردند. و این به دلیل این بود که خیلی از فوتبالدوستان بیدار بودند و داشتند مسابقه فوتبال و جام‌جهانی را تماشا می‌کردند.فردای آن روز دو تا روزنامه داشتیم که از رفتار من نوشته بودند.

می‌شود گفت که این خاطره،تلخ‌ترین خاطره ورزشی شما بوده است؟

از آن بدتر هم داشتم.من مدام برای انجام و اجرای برنامه‌ها باید از اصفهان به تهران می‌آمدم.در یکی از همین رفت‌و‌آمدها تصادف شدیدی کردم و رفتم زیر تریلی.59 روز در کما بودم و آنجا بود که معجزه را دیدم.

سال‌هاست از دنیای گزارشگری فاصله گرفته‌اید.این روزها چه کار می‌کنید؟

برای یک روزنامه ورزشی نقد ورزشی و هنر می‌نویسم.کار اصلی من همین بوده است و آنهایی که من را می‌شناسند می‌دانند که در چه زمینه‌هایی فعالیت می‌کردم.این روزها به خاطر کرونا در خانه هستم و کمتر بیرون می‌آیم.اگر هم کسی دعوت کند در خدمت‌شان هستم.

آخرین گزارش‌تان را به یاد دارید؟

حجم کارهای من آنقدر زیاد بوده که واقعا یادم نیست.حیطه گزارشگری من فقط مربوط به فوتبال نبود و وزنه‌برداری،والیبال و هندبال هم گزارش کرده‌ام.من کارشناس برنامه‌های مختلف هم بوده‌ام. نمی‌دانم کدام دربی بود اما آخرین‌بار در یکی از بازی‌های پرسپولیس و استقلال به عنوان کارشناس شرکت کردم.

شما یکی از کسانی بودید که همیشه می‌گفتید باید قدر پیشکسوتان و این گنجینه‌های ارزشمند را دانست. این روزها کسی قدر شما را می‌داند؟

پاسخم منفی است. چرا و به چه دلیلی؟ عرض می‌کنم.از همان موقع که ماجرای تصادف برای من پیش آمد خیلی‌ها آمدند و گفتند ما در خدمت هستیم اما همه رفتند و کسی نماند. کسی نمی‌پرسد حالت چطور است؟ گاهی جلوی زن و بچه‌ام خجالت می‌کشم. این هم حال و روز زندگی ماست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار