محمد طاهری:
به گزارش تابناک سمنان: محمد طاهری مدیر عامل آب و فاضلاب سمنان بابیان اینکه طی سه‌ماهه نخست سال جاری مصرف آب استان ۱۶ درصد به خاطر کرونا افزایش یافت، گفت: درست مصرف کردن شهروندان به مدیریت بهتر آب کمک می‌کند.
کد خبر: ۸۶۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ 21 June 2020

معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

مدیر عامل آب و فاضلاب سمنان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان آب و فاضلاب استان سمنان به مناسبت هفته مدیریت مصرف انرژی ضمن بیان اینکه با توصیه شبکه بهداشت و درمان کشور و تاکید بر رعایت بهداشت و شستن دست‌ها مسلماً مصرف آب افزایش خواهد یافت، ابراز داشت: طی سه‌ماهه گذشته از سال جاری به خاطر شرایط کرونا میزان مصرف آب ۱۶ درصد رشد داشته است.

وی بابیان اینکه سهمیه مصرف آب آشامیدنی در خانواده‌ها با توجه به استاندارد جهانی و کشوری حدود ۷۵۰ لیتر گزارش می‌شود، ابراز داشت: هر چه مردم آب را درست مصرف کنند می‌توانیم این ماده حیاتی را در پیک مصرف تابستان بهتر مدیریت کنیم.

محمد طاهری بابیان اینکه میانگین مصرف آب آشامیدنی تصفیه‌شده برای هر خانواده طی شبانه روز تا هزار لیتر برآورد شده است، افزود: امیدواریم با از بین رفتن ویروس مصرف آب به حالت اولیه خود بازگردد.

طاهری در ادامه اضافه کرد: خانواده‌ها برای رسیدن به استانداردهای جهانی می‌بایست ۲۵ درصد صرفه‌جویی میزان آب آشامیدنی مصرفی خود را مدیریت کنند تا بتوانیم در ایام تابستان با مشکلات کم‌آبی و قطع آب مواجه نباشیم.

وی افزود: مصرف بی‌رویه آب موجب هدر رفت این منابع حیاتی خواهد شد و از سویی فرونشست زمین، کم شدن جمعیت روستایی و مهاجرت به شهرها، جنگ روانی، اختلافات و غیره، کمترین تبعات این افزایش مصرف خواهد بود لذا برای جلوگیری از این پیشامدها صرفه‌جویی در مصرف آب یک ضرورت است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار