استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: دستگاه قضا کارنامه بسیار خوبی در برخورد با اراذل و اوباش با همکاری نیروی انتظامی داشته است.
کد خبر: ۸۶۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲ 22 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی به اتفاق معاونان و مجموعه مسئولان ارشد استان به مناسبت هفته قوه قضاییه با رئیس کل، دادستان و معاونان دادگستری استان دیدار کرد.

استاندار ایلام در این دیدار ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر به ویژه شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و یارانش، از زحمات دستگاه قضا در استان قدردانی کرد و گفت: آیت الله شهید بهشتی از شاخص ترین چهره های نظام اسلامی محسوب می شود که در کنار امام راحل (ره) نقش بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی و تدوین قانون اساسی داشت.

قاسم سلیمانی دشتکی از همکاری و تعامل دستگاه قضا در استان تشکر کرد و افزود: دستگاه قضایی یکی از قوای مستقل کشور است اما هر جا که امکان داشت مسائل اجرایی را حمایت کردند و هم در سطح ملی و استان همکاری بسیار خوبی داشتند و این جای قدردانی دارد.

وی به رخدادها و حوادث مختلف در استان اشاره کرد و اظهار داشت: از سال ۹۶ تا به امروز رخدادها و حوادث گوناگونی را پشت سر گذاشتیم و در این بین وحدت و همدلی مردم با مسئولان همواره گره گشا بوده است.

وی نقش همه دستگاه ها از جمله دستگاه قضا را در مدیریت سیل فروردین ماه و مراسمات اربعین مهم و حائز اهمیت خواند و گفت: در اربعین ارگان هایی که در کنار دستگاه قضا بودند چون نیروی انتظامی نیز در صف اول خدمت رسانی قرار داشتند.

وی افزود: مدیریت بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار زائر که از مرز مهران تردد داشتند کار مهم و حماسی بود که با وحدت و انسجام و همدلی و همراهی همه مردم با مسئولان صورت پذیرفت.

استاندار ایلام به مدیریت خوب در سیل فروردین ماه اشاره کرد و گفت: به بهانه سیل بالغ بر ۸۴۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت که بالای ۹۰ درصد این اعتبارات جذب شد و در این میان دستگاه قضا هم نقش خوبی برای جذب امکانات و امدادرسانی به مردم و مناطق سیل زده ایفا کرد.

وی ادامه داد: البته سیل بهانه ای شد که مردم روستاهای پشت سد سیمره نیز خواسته ها و مطالبات خود را مطرح کنند و با روند قانونی بسیاری از آنان به حقوق خود دست یابند.

نماینده عالی دولت در استان گفت: به عنوان استاندار و خدمتگذار مردم جنبه های مختلفی را باید مشاهده کنم، معمولا فردی که مسئولیت هماهنگی همه نهادها را دارد باید همه ی مسائل را با هم بسنجد و یک پیکر کند تا در امور هم افزایی ایجاد شود.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که در استان همدلی، هم افزایی و همراهی خوبی وجود دارد یادآور شد: وحدت و همدلی در استان اساس توسعه و خدمت به مردم است و امسال که به گفته مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گرفته همه باید در این مسیر هم افزایی ایجاد کنیم.

وی افزود: به واسطه این وحدت و همدلی در ۲ سال و نیم گذشته بیش از ۴۹ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری و نرخ بیکاری نیز کاهش پیدا کرده است.

استاندار ایلام به تورم و گرانی در استان اشاره کرد و گفت: در کنار اینها مشکلاتی نیز چون گرانی و تورم در استان وجود دارد که با سازوکارهای تعریف شده قانونی دنبال رفع آنها هستیم که در ادامه از کمک و همکاری خوب دستگاه قضا نیز استفاده خواهیم کرد.

وی با عنوان این مطلب که دستگاه قضا کارنامه بسیار خوبی در برخورد با اراذل و اوباش با همکاری نیروی انتظامی داشته است، اضافه کرد: این دستگاه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش تنش های اجتماعی نیز خیلی قوی عمل کرده است و این جای قدردانی دارد.

وی خواستار انتقال زندان به خارج از شهر ایلام شد و گفت: برای تکمیل فاز اول زندان ایلام ۲ میلیارد تومان از منابع استان کمک کردیم و قرار شد تا خردادماه امسال انتقال یابد اما این کار انجام نشد که در این زمینه نیازمند همکاری دستگاه های متولی هستیم.

سلیمانی دشتکی به موضوع کرونا اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز عادی سازی در بحث کرونا به یک مسئله و مشکل اساسی تبدیل شده است که خروجی آن بالا رفتن آمار مبتلایان و فوتی هاست.

وی با عنوان اینکه باید در جهت کنترل ویروس کرونا تصمیمات جدیدی تری گرفته شود، تاکید کرد: لازم است اجتماعات را کمتر و اقدامات پیشگیرانه را سفت و سخت اجرا کنیم و از طرفی مردم هم باید در جهت حفظ سلامت خود پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

استاندار ایلام بر همکاری دستگاه های اجرایی در اجرای طرح کاداستر تاکید کرد و گفت: در بحث طرح کاداستر همه دستگاه ها بایست پای کار باشند.

وی در ادامه برای هرگونه همکاری با دستگاه قضا در امور مختلف اعلام آمادگی کرد و گفت: عزم و اراده همه مسئولان استان برای رفع مسائل و مشکلات مردم و کمک به توسعه استان جدی است و افقی روشن در پیش روی توسعه استان وجود دارد.

در ادامه این نشست دهقانی رئیس کل دستگاه قضا ضمن تشکر از تعامل و همکاری و زحمات استاندار ایلام در مدیریت خوب حوادث و رخداد های مختلف چون سیل، اربعین و مسائل اجتماعی و تلاش در رفع مشکلات مردم در ستاد اقتصاد مقاومتی قدردانی کرد و گفت: دستگاه قضا آمادگی کامل دارد در امور مختلف با تمام توان در جهت رفع مسائل و مشکلات مردم همکاری کند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار