کد خبر: ۸۶۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ 22 June 2020
۱۴۱ هزار تن گندم در استان بوشهر تولید شد

بوشهر- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال زراعی جاری ۱۴۱ هزار تن گندم از کشتزارهای این استان برداشت شده‌است.

محمد تقی منوچهری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این میزان تولید ۱۱۹ هزار و ۵۰۰ تن به عنوان مازاد نیاز کشاورزان به مراکز خرید گندم در این استان تحویل شد.

وی بیان کرد: همچنین امسال ۱۱ هزار تن گندم بذری از کشاورزان استان بوشهر خریداری و مابقی نیز سهم خودمصرفی کشاورزان است.

منوچهری اضافه کرد: تاخیر ۴۰ تا ۵۰ روزه باران زمستانی و بارندگی‌های آخر فصل باعث آسیب دیدن مزارع گندم استان بوشهر شد و میزان تولید امسال نسبت به سال گذشته ۱۲ تا ۱۳ درصد کاهش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس آخرین بررسی‌ها بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران این استان پرداخت شده‌است.

منوچهری ادامه داد: در سال زراعی جاری، ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان زیر کشت گندم رفت که از این میزان ۱۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان‌های شمالی (گناوه و دیلم) دچار خشکسالی و خسارت شد.

وی اظهار داشت: کار برداشت گندم امسال با استفاده ۶۰۸ دستگاه کمباین انجام شد که از این شمار ۱۸ دستگاه بومی و ۵۹۰ کمباین  مهاجر از استان‌های همجوار تامین شده بود و کار خرید گندم نیز توسط ۱۰ مرکز خرید انجام شده‌است.

سال گذشته ۱۶۳هزار و ۴۵۵ تن گندم در استان بوشهر تولید و از این میزان ۱۴۳ هزار و ۱۰۸ تن گندم مازاد بر مصرف نیاز کشاورزان در قالب ۱۶هزار و ۶۵۱ محموله غله خریداری و ۲۳۰ میلیارد تومان وجه گندم به کشاورزان استان بوشهر پرداخت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار