فرمانده انتظامی استان از راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی در ایلام خبر داد و گفت: تشکیل این پلیس یکی از ضروریات امروز جامعه و گامی مهم در راستای تحقق مطالبات مردمی است.
کد خبر: ۸۶۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 22 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ سردارنورعلی یاری اظهار داشت :پلیس امنیت اقتصادی در اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درجهت رونق و شکوفایی تولید تشکیل شده است تابتوان با ساز وکار مناسب از قاچاق کالا و ارز در کشور جلوگیری شود.

وی افزود: رسالت اصلی پليس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی به‌عنوان یک پليس تخصصي‌ ، برخورد قاطع و جدي با جرائم مختلف از جمله اخلال گران نظام اقتصادي، قاچاقچیان کالا و ارز كشور است، چرا كه هرگونه بي‌نظمي يا اختلال در آن موجب سلب امنيت و آسايش عمومي شده و آثار و تبعات آن دركليت جامعه و زندگي مردم تاثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه این پلیس تا کنون در ساختار پلیس آگاهی فعالیت داشته،اظهار داشت: به منظور کارایی بهتر و تحقق فرامین مقام معظم رهبری در سال جهش تولید، این پلیس از بدنه آگاهی جدا و به صورت تخصصی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی گفت: در سه ماهه اول سال جاری، بیش از 91 میلیارد ریال کالاو ارز قاچاق در استان کشف شده است که نسبت به بازه زمانی سال گذشته 10 درصد رشد کشفیات داشته ایم.

سردار یاری تصریح کرد:در پلیس امنیت اقتصادی در تلاش هستیم با اقدامات عملیاتی مناسب، فضایی به وجود آوریم که بتوانیم سیاست ها و طرح های جدیدی را درجهت جلوگیری وکشف جرایم و مفاسد اقتصادی و در نهایت دستگیری مجرمان اقدام کنیم.
وی با اشاره به اینکه رونق اقتصادی به دنبال اقتصاد سالم به وجود می آید،گفت: در این حوزه باید با کنترل،نظارت و شناسایی از ورود مفسدان اقتصادی که سبب از بین بردن کسب و کار و درآمد حلال می شوند،جلوگیری کنیم.

این مقام ارشد انتظامی استان افزود: پلیس به عنوان یک نیروی حافظ امنیت ،نقش اساسی درامنیت شغلی و امنیت سرمایه گذاری و در نهایت امنیت اقتصادی داشته وبیانگر این است که پلیس امنیت اقتصادی ناجا، یکی از تاثیرگذارترین پلیس ها در تحقق شعار جهش تولید می باشد.

سردار یاری با تاکید براینکه تشکیل پلیس امنیت اقتصادی موجب رونق تولید و جذب سرمایه گذاری دراستان خواهد شد،عنوان کرد: با توجه به اینکه حوزه اقتصادی دارای پیچیدگی و گستردگی است، برقراری امنیت اقتصادی و ایجاد بستری مناسب برای فعالیت های اقتصادی در استان ضروری وحائز اهمیت است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار