کد خبر: ۸۶۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱ 23 June 2020

مجلس از ظرفیت قانونی برای مقابله با قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استفاده می‌کند

 

تابناک/نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از اقدام متقابل ایران در قبال قطع نامه اخیر شورای حکام خبر داد و گفت: حفظ شان و منافع جمهوری اسلامی ایران از هر چیزی مهم‌تر است.

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حکام علیه ایران، اظهار کرد: ایران تاکنون در مقابل پیمانی که با کشورهای اروپایی داشته‌ به رعایت تمام مواد و مفاد تفاهم نامه‌ها پایبند بوده است.

وی با بیان اینکه طبق توافقات صورت گرفته مقرر شده بود در صورت نقض توافق‌ها از سوی کشورهای مختلف به موازات آن کارهایی در داخل انجام شود، افزود: همواره در زمان نقض پیمان از سوی کشورهای اروپایی حقانیت جمهوری اسلامی در مراجع رسیدگی ثابت شده و بارها و بارها از تریبون های بین‌المللی این حقانیت به اثبات رسیده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با کمال تاسف آژانس و برخی نهادهای بین‌المللی به دلیل نفوذ آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای منطقه از روال قانونی و قواعد بین‌المللی خارج می‌شوند که قطع نامه اخیر نیز یکی از مواردی بود که بارها و بارها تکرار این مسائل را داشته‌ایم و برای جمهوری اسلامی موضوع تازه ای نیست.

حیدری با تأکید بر اینکه نظام ما خوشبختانه راهبرد و استراتژی خاص خود را دارد، تصریح کرد: ایران تأکید بر رعایت مفاد و مواد تمام تعهدات دارد، اما وقتی از طرف کشورهای مقابل نقض توافق‌ها رخ دهد به طور حتم برابر با استراتژی، ما نیز تعهدات خود را انجام نخواهیم داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه جمهوری اسلامی با داشتن راهبرد مشخص امروز نگران نقض این موارد از سوی کشورهای طرف قرارداد و اروپایی نیست، گفت: اگر قرار بر ضرر کردن باشد دو طرفه بوده و به هیچ وجه طرف متضرر جمهوری اسلامی نخواهد بود.

وی با اشاره بر اینکه حقانیت جمهوری اسلامی ایران برای آژانس ثابت شده است، افزود: اگر این بار نیز پرونده ایران به کمیته حقیقت یاب و ارزیابی دقیق و همچنین خارج از نفوذ کشورهایی مانند آمریکا داده شود باز هم حقانیت ایران ثابت خواهد شد.

حیدری در پاسخ به این سؤال که مجلس در خصوص قطع‌نامه اخیر شورای حکام چه واکنشی خواهد داشت، تصریح کرد: مجلس از ظرفیت قانونی خود در این باره استفاده خواهد کرده و بیانیه‌ای که در جلسه روز گذشته در صحن علنی قرائت شد پاسخی در این باره بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت نیاز مجلس نسبت به وضع قانونی برای مقابله با نقض تعهدات کشورهای طرف قرارداد با ایران وضع خواهد کرد، گفت: حفظ شان و منافع جمهوری اسلامی ایران از هر چیزی مهم‌تر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار