ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه گفت: رشوه گیری بیش از یک میلیون تومان ۱۰ تا ۱۵ سال حبس داشته و منجر به اخراج وی می شود.
کد خبر: ۸۶۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ 23 June 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه نشست خبری ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. غلام الواری در این جلسه با بیان اینکه قضا و قضاوت یک ضرورت اجتماعی جهت احقاق حق و اجرا عدالت است اظهار داشت: حسن اجرای قوانین، احیای حقوق عامه، حفظ شهروندی، گسترش عدل و آزادی های مشروط و همچنین اجرای عدالت از وظایفی است که قانونگذار برعهده دستگاه قضایی قرار داده است. در کشور محاکم قضایی به صورت عمومی و اختصاصی بوده که سازمان قضایی نیروهای مسلح متولی محکمه اختصاصی است.

 وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه پرونده کارکنان نیروهای مسلح جرائمی که در راستای وظایف نظامی و انتظامی خود شامل دعاوی کیفری که شامل حبس و مجازات های مربوطه می شود در سازمان قضایی نیروهای مسلح بررسی شده و حکم آن صادر می شود. مباحثی همچون وارد کردن صدمه و ضرر به اموال اختصاصی نیروهای مسلح در دو دسته ی خسارت زیر یک میلیون تومان و بیشتر از آن از پرونده های این سازمان می باشد.

 الواری با بیان اینکه مجازات رشوه گیری در نیروهای مسلح تا مبلغ صدهزارتومان یک تا ۵ سال حبس، تا یک میلیون تومان دو تا ده سال حبس و بیشتر از یک میلیون تومان ۱۰ تا ۱۵ سال حبس و اخراجی دربر دارد بیان کرد: به منظور پیشگیری از وقوع جرم ۱۰۵۰۰۰ نفر ساعت آموزش یگانی توسط قضات به کارکنان نیروهای مسلح داده شده که منجر به کاهش ارتکاب جرم در سال جدید می شود. لازم به ذکر است که ارتکاب جرم عمومی در نیروهای مسلح نیز در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان بررسی می شود.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: واحدارشاد و نظارت در سازمان و نیز میزخدمت در دادستانی همواره پاسخگوی مردم برای دریافت مشاوره های حقوقی بوده و مردم می توانند مراجعه کنند. قابل ذکر است که گسترش دایره امر به معروف و نهی از منکر نیز سبب کاهش پرونده های ارتکاب جرم در نیروهای مسلح می باشد که باید به طور جدی آن را مدنظر قرار داد. تقویت بنیه علمی نیز بسیار تاثیرگذار است بطوریکه ۶۰ ساعت آموزش درون سازمانی برای قضات و کارمندان دستگاه قضایی به صورت منظم برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار