مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه گفت: کرمانشاهی‌ها در دهه کرامت میزبان خدام حرم رضوی می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 23 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سیدمحمدجعفر امامیان، با تشریح برنامه های دهه کرامت و سیزدهمین جشن های زیر سایه خورشید با بیان اینکه برنامه های دهه کرامت امسال بخاطر قرمز بودن وضعیت کرمانشاه از حیث شیوع کرونا با محدودیت‌هایی برگزار خواهد شد، گفت: با وجود همه محدویت های ناشی از شیوع کرونا نمی گذاریم جشن های دهه کرامت تعطیل شود و خانه هر کرمانشاهی را محفل جشن خواهیم کرد.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال کاروان خدام رضوی به دلیل شیوع کرونا هم از نظر تعداد کاروان‌ها و هم از نظر زمان حضور محدودیت‌هایی دارند، گفت: امسال میزبان یک گروه پنج نفره از خدام رضوی از دهم تا ۱۳ تیرماه در استان کرمانشاه خواهیم بود.

حضور و غبارروبی در مزار شهدای شهر کرمانشاه، حضور در زندان، حضور در مراسم تجلیل از مفاخر دختر استان، دیدار با برادران اهل سنت، دیدار و تجلیل از کادر درمان، حضور در پادگان ها، حضور در مراسم شادپیمایی و ویژه برنامه سفره رضوی از برنامه های خدام رضوی در زمان حضورشان در استان کرمانشاه خواهد بود که امامیان از آنها یاد کرد.

وی در ادامه به دیگر برنامه های دهه کرامت در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: برگزاری کرسی های تلاوت رضوی به صورت مجازی و با حضور قاریان برجسته استانی به مدت هشت شب، برگزاری مسابقات فرهنگی مثل مسابقه زیر سایه امام رئوف در رشته های نقاشی، شعر، سرود، دکلمه، خاطره و... ویژه کودکان و برگزاری مسابقات کتابخوانی و از دیگر برنامه های دهه کرامت در استان کرمانشاه خواهد بود.

امامیان در ادامه با بیان اینکه سال گذشته بزرگترین جشن میلاد امام رضا(ع) را در پارک شرقی کرمانشاه برگزار کردیم، گفت: امسال به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع کرونا از برگزاری این برنامه محروم هستیم، اما در صددیم با مشارکت سپاه و شهرداری کاروان شادی را به مدت ۱۰ شب در ۱۰ محله و در مجتمع های مسکونی پرجمعیت برگزار کنیم تا شادی و نشاط را از پنجره به خانه های مردم ببریم.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه از برگزاری ویژه برنامه شادپیمایی روز میلاد امام رضا(ع) به عنوان یکی دیگر از برنامه های شاخص دهه کرامت یاد کرد وافزود: در قالب این برنامه هیات‌های مذهبی با کاروانهای خودرویی خود در محلات حصور پیدا خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت کمک به قشر مستضعف و آسیب دیدگان از کرونا، گفت: در نظر داریم در دهه کرامت در پویشی تحت عنوان "مهر هشتم" سفره رضوی را برای نیازمندان بگسترانیم که برای اجرای مطلوب این پویش از خیرین یاری می‌طلبیم.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به مجموعه اقدامات انجام شده از سوی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه از زمان شیوع کرونا داشت و گفت: در شب سال تحویل بیش از دو هزار بسته معیشتی را بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع کردیم.

امامیان اضافه کرد: مجموعه آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان هم بیش از ۷۵۰۰ بسته معیشتی را بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار