به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه حدود ۴۰۰ روستای استان مشکل تامین آب دارند که برای آبرسانی به آن‌ها ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۸۶۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 23 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علیرضا کاکاوند  با اشاره به وضعیت تامین آب روستاهای استان کرمانشاه، اظهار کرد: هم اکنون 400 روستای استان با جمعیت نزدیک به 20 هزار نفر مشکل کمبود آب دارند.

وی اعتبار مورد نیاز برای تامین آب این روستاها را حدود 260 میلیارد تومان برآورد کرد.

کاکاوند با بیان اینکه هم اکنون 80 تا 85 روستا از این تعداد به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شود، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم در اوج فصل گرما تعداد روستاهای نیازمند آبرسانی سیار به 180 مورد مورد برسد که این روستاها در سراسر استان پراکنده هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه یادآور شد: سایر روستاهایی که مشکل آب دارند و برای آنها آبرسانی سیار انجام نمی‌شود، از منابع آب محلی مانند چشمه و... استفاده می‌کنند.

به گفته این مسئول، 25 روستا از این 400 روستا نیز مشکل اجتماعی دارند و جلوی فعالیت‌های انتقال آب را می‌گیرند که مربوط به مسائل بین خود روستاها است و ارتباطی با شرکت آب و فاضلاب ندارد.

وی با بیان اینکه برای تعدادی از این روستاها نیز پروژه آبرسانی در دست اجرا است، تاکید کرد: هم اکنون آبرسانی به 64 روستا را با اعتبار 90 میلیارد تومان در آستانه بهره‌برداری داریم که امیدواریم این تعداد تا پایان سال به 100 روستا برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تعداد روستاهایی که هم اکنون تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب و بهره‌مند از آب لوله کشی هستند را نیز 1800 روستا با جمعیت حدود 430 هزار نفر اعلام کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار