مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از وضعیت اداره مساجد از سوی هیئت امنا و ائمه جماعات انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۶۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 23 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حجت الاسلام یوسف احمدی با اشاره به عدم برخورداری برخی از مساجد استان از هیئت امنا و امامان جماعت توانمند، اظهار کرد: متاسفانه دیده شده هیئت امنای برخی مساجد کمترین توجهی به مسائل و مشکلات مردم ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: هیئت امنایی که به دنبال رفع مسائل و مشکلات محله نباشد و یا ائمه جماعتی که فقط در زمان اقامه نماز به مسجد آمده و بلافاصله پس از اقامه نماز مسجد را ترک می کند، چگونه می تواند در ایجاد مسجدی در طراز مسجد اسلامی موفق عمل کند.

احمدی گفت: اگر اداره کنندگان امور مساجد خود را خادم مردم بدانند و برای رفع مشکلات آنها اقدام کنند، می توانند ادعا کنند که به وظیفه خود در قبال مساجد عمل کرده‌اند.

وی تاکید کرد: مردم برای حضور در مساجدی که هیئت امنا و ائمه جماعات خوب دارند ترغیب و از حضور در مساجد غیرفعال فراری می‌شوند و این مهم ضرورت توجه بیشتر به اداره امور مساجد را نشان می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اجرای طرح "امام محله" با هدف نزدیک کردن مساجد به کارکردهای اولیه آنها، گفت: مساجد در صدر اسلام محور صلح و آشتی و محلی برای رفع مشکلات مردم بودند. مساجد در صدر اسلام با هدف حل مشکلات مردم فعالیت می کرده‌اند و محل رفع مسائل و مشکلات مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... بودند.

وی با بیان اینکه مساجد در سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و حتی دوران جنگ تحمیلی مثل مساجد صدر اسلام اداره می‌شدند، گفت: مساجد باید به کارکردهای اولیه خود بازگردند.

احمدی در ادامه با بیان اینکه شهرستان کرمانشاه 110 مسجد دارد، گفت: در استان 1080 مسجد داریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار