کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از احتمال افزایش چهار تا شش درجه‌ای دمای هوای شهر کرمانشاه طی روزهای آتی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 23 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سعید قاسمی اظهار کرد: با استقرار هوای گرم و پایدار در جو استان طی روزهای آینده شاهد افزایش دمای هوای در اکثر نقاط کرمانشاه خواهیم بود که این روند افزایشی از امروز (سوم تیر) آغاز می‌شود و تا روز جمعه دامه دارد.

وی افزود: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بیشترین میزان افزایش دما را خواهیم داشت و پس از آن دما مقداری تعدیل می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه ممکن است در این مدت در شهر کرمانشاه افزایش چهار تا شش درجه‌ای دمای هوا را داشته باشیم، یادآور شد: احتمال اینکه دمای شهر کرمانشاه در روزهای پایان هفته به 38 درجه سانتی‌گراد برسد، وجود دارد.

قاسمی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد دمای مناطق گرمسیر استان نیز حدود سه درجه افزایش خواهد داشت، عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها دمای سومار به عنوان گرمترین نقطه استان به حدود 44 درجه سانتی‌گراد، دمای قصرشیرین به 43 درجه سانتی‌گراد، دمای سرپل‌ذهاب به 42 درجه سانتی‌گراد و دمای گیلانغرب به حدود 40 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی تاکید کرد: البته این دماها برای این ایام از سال غیرعادی و بی‌سابقه نیست و در سال‌های گذشته دمای بالاتر از این میزان را هم داشته ایم، فقط چون روند افزایشی نسبت به روزهای قبل داریم احتمال اینکه مردم گرما را بیشتر احساس کنند وجود دارد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار زرد برای گرمای هوا در کرمانشاه هم یاد کرد و ادامه داد: این هشدار با هدف مدیریت مصرف آب و برق در این روزهای گرم صادر شده است.

به گفته کارشناسی هواشناسی استان کرمانشاه، طی امروز و فردا احتمال نفوذ گرد و غبار به نواحی مرزی استان نیز وجود دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار