به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، سالانه حدود ۴۰۰ دانش‌آموز در کرمانشاه متقاضی جهش تحصیلی می‌شوند
کد خبر: ۸۶۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 23 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرزاد سهیلی با اشاره به آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان متقاضی از 15 تیر ماه، گفت: دانش‌آموزان متقاضی از نیمه دوم تیرماه می‌توانند برای ثبت تقاضای جهش تحصیلی به مدارس مراجعه کنند.

وی شرط تقاضای جهش تحصیلی برای دانش‌آموزان را کسب نمرات بسیار خوب در تمامی دروس در همه پایه‌های قبلی عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال اگر دانش‌آموز کلاس سومی بخواهد به کلاس پنجم جهش کند باید در تمامی دروس پایه اول، دوم و سوم نمره بسیار خوب کسب کرده باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: دانش‌آموزانی که بر اساس استانداردهای موجود شایستگی جهش تحصیلی را کسب کرده باشند، باید کتب درسی پایه جهش یافته را مطالعه کرده و در شهریور ماه در امتحانات پایه تحصیلی جدید خود شرکت کنند.

سهیلی اضافه کرد: دانش‌آموزانی که بخواهند از پایه اول به پایه سوم جهش کرده و یا دانش‌آموزانی که برای بار دوم تقاضای جهش تحصیلی داشته باشند، نیاز به اخذ رای از کمیسیون منطقه محل تحصیل و اداره کل آموزش و پرورش استان دارند.

وی ادامه داد: برای جهش چندپایه‌ای دانش‌آموزان نیاز به اخذ رای موافق کمیسیون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور است، هرچند به ندرت شاهد تقاضای جهش چندپایه‌ای دانش‌آموزان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به ادعای برخی از آموزشگاه‌ها مبنی بر آماده کردن دانش‌آموزان برای جهش تحصیلی، از خانواده‌ها خواست فریب این آموزشگاه‌ها را نخورند.

سهیلی تاکید کرد: هیچ مرکز و آموزشگاهی به ابزارهای سنجش هوش دانش آموزان برای شناسایی دانش‌آموزان مستعد جهش تحصیلی دسترسی ندارد و اغلب این نوع مراکز با در نظر گرفتن کلاس‌های فشرده که هزینه زیادی را هم به خانواده‌ها تحمیل می‌کند، دانش‌آموز را دچار خستگی کرده و حتی احتمال سرخورده شدن دانش آموز به دلیل عدم موفقیت در جهش تحصیلی دور از انتظار نیست.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه جهش تحصیلی تنها به شرط برخورداری دانش آموز از استعداد و هوش بالا امکان پذیر بوده و در غیر اینصورت فشار زیادی به دانش آموز وارد می‌شود، به خانواده ها توصیه کرد تا مطمئن نشده‌اند که فرزندشان صلاحیت جهش تحصیلی را دارد، برای جهش تحصیلی او اصرار نداشته باشند.

سهیلی با بیان اینکه سالانه حدود 400 نفر در کرمانشاه متقاضی جهش تحصیلی می‌شوند، گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت تنها حدود 50 نفر از این افراد واجد شرایط جهش تحصیلی شناخته می‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار