رئیس اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۶۰ هزار واحد صنفی در استان، گفت: با توجه به پراکندگی مغازه‌ها و کمبود نیرو در بازرسی بازار با مشکلاتی مواجه هستیم که از ظرفیت بسیج اصناف استفاده خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۶۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ 23 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، رضا سلیم ساسانی به فعالیت 60 هزار واحد صنفی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: 35 هزار از این تعداد در شهر کرمانشاه فعال هستند.

وی با اشاره به فعالیت 55 اتحادیه صنفی در استان، گفت: این اتحادیه‌ها نماینده 60 هزار واحد صنفی استان است که مجموع آن‌ها اتاق اصناف را تشکیل می‌دهند.

رئیس اتاق اصناف کرمانشاه ادامه داد: بازاریان در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در استان به صورت خودجوش مغازه‌های خود را تعطیلی کردند و در این ایام که تعداد مبتلایان و موارد بستری در استان افزایش یافته نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت می‌کنند.

ساسانی در خصوص بازرسی اتاق اصناف از بازار، گفت: بازرسی بازار با همکاری سازمان تعزیرات، سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اتاق اصناف انجام می‌شود، اما با توجه به پراکندگی مغازه‌ها و کمبود نیرو با مشکل مواجه هستیم که قرار است از ظرفیت بسیج اصناف استفاده کنیم و به عنوان بسیجیان به صورت افتخاری در امر بازرسی کمک کنند.

وی اشاره‌ای به برنامه الکترونیکی شدن نظارت دقیق در حوزه اصناف داشت و تصریح کرد: در این خصوص منتظر مصوبات اتاق اصناف کشور هستیم به محض ابلاغ امکانات آن را در کرمانشاه فراهم می‌کنیم، با این کار هم کمبود نیرو حل می‌شود و هم کیفیت کار بالا می‌رود و در ضمن مردم به صورت آنلاین از مشکل بازرسی خبردار می‌شوند.

ساسانی از بانک‌ها خواست در راستای ارائه تسهیلات به صنوف و بازاریان درباره تعهدات بانکی ملاحظاتی داشته باشند و افزود: بازاری برای موفق شدن در بازار به دنبال کسب آبرو و اعتبار است و با توجه به شعار سال و رونق تولید باید تسهیلات روان برای صنوف در نظر گرفته شود.

وی در ادامه به برنامه‌های در دست اقدام برای انتقال مشاغل آلاینده با ایجاد شهرک صنفی اشاره و بیان کرد: صنف پرنده فروشان که قبلا در داخل شهر کرمانشاه بودند به خارج از شهر انتقال داده شده و بدون هیچ مزاحمتی برای شهروندان در حال فعالیت هستند.

ساسانی از پیگیر جدی برای انتقال دیگر مشاغل آلاینده خبر داد و گفت: برنامه‌های برای جابه‌ایی ماشین‌فروشان کامیون خیابان دیزل‌آباد و ضایعات فروشان کرمانشاه داریم و پیگیر آن هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار