حبیب‌الله خجسته پور:
به گزارش تابناک سمنان: حبیب‌الله خجسته پور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی امور مالیاتی برای مردم گفت: پرداخت مالیات در فرهنگ عمومی مردم این استان نهادینه شود.
کد خبر: ۸۶۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 23 June 2020

دولتمردان به تنهایی نمی توانند تمامی مشکلات خانواده های نیازمند را ...

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با مدیران ستادی و استانی سازمان امور مالیاتی به میزبانی استانداری سمنان با اشاره به اینکه شفاف‌سازی امور مالیاتی نقش مؤثری در جلب اعتماد مردم برای پرداخت مالیات ایفا می‌کند، اظهار داشت: پرداخت مالیات در فرهنگ عمومی مردم این استان نهادینه شود.

 

وی با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی در کشور بیان کرد: در این شرایط با ایجاد فشار برای وصول مالیات از واحدهای تولیدی استان امکان ایجاد اخلال در تولید وجود دارد.

حبیب الله خجسته پور با تأکید بر اینکه استان سمنان دارای کم‌ترین تنش مالیاتی است، تصریح کرد: استانداری سمنان برای پرداخت مالیات و فرهنگ‌سازی در این عرصه همواره در تلاش است و در این راستا حمایت از واحدهای تولیدی برای پرداخت مالیات در دستور کار قرار دارد.

خجسته پور افزود: این در حالی است که اگر در امر وصول مالیات از واحدهای تولیدی سهل‌انگاری شود در تأمین هزینه‌های دولت خلل وارد خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم اجرای سیاست بینابین برای رفع این مشکل گفت: گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه باعث می‌شود تا مردم پرداخت مالیات را به‌عنوان بدهی خود به دولت و جامعه تلقی کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در ادامه با اشاره به اهمیت وصول مالیات در کشور بیان کرد: تأمین هزینه‌های دولت و ارائه خدمات همواره با وصول مالیات ارتباط دارد و در شرایط فعلی هر چه میزان استخراج، فروش و بازگشت درآمد حاصل از نفت کاهش یابد، اهمیت وصول مالیات نیز بیش‌ازپیش افزایش می‌یابد.

خجسته پور همچنین بابیان اینکه ارائه خدمات درمانی و مدیریت مقابله با کرونا در کشور رتبه خوبی را نسبت به سایر کشورهای جهان کسب کرده است، تأکید کرد: این مقوله به‌واسطه پرداخت مالیات و هزینه کرد دولت در طرح تحول سلامت در سال‌های گذشته محقق شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار