معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آماده سازی بیش از ۸۲۰ تخت برای بستری بیماران کرونایی در استان خبر داد و افزود: این تعداد تا هزار تخت نیز قابل افزایش است.
کد خبر: ۸۶۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 24 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر بهمن روشنی با اشاره به افزایش موارد بستری بیماران کرونایی در استان، گفت: در همین راستا تعداد تخت های بیمارستانی ویژه بستری این بیماران افزایش داده شده و پیش بینی لازم جهت آماده کردن هزار تخت در صورت نیاز انجام شده است.

وی افزود: اخیرا حدود 100 تخت در بیمارستانهای دانشگاهی استان برای بستری این بیماران اضافه شده و مجموع تخت های بیمارستانهای دانشگاهی آماده شده جهت این بیماران به 704 تخت رسیده است.

روشنی تصریح کرد: بر اساس توافق صورت گرفته در بیمارستان‌های حضرت ابوالفضل(ع) نیروی انتظامی، امام حسین(ع) سپاه، 520 ارتش و شهدای تامین اجتماعی نیز که بیمارستان های غیردانشگاهی محسوب می‌شوند هر کدام ۴۰ تخت برای بستری این بیماران فراهم شده است.

وی افزود: با احتساب این تخت ها، هم اکنون بیش از 820 تخت آماده بستری بیماران کرونایی است که تا هزار تخت نیز قابل افزایش است.

روشنی خاطرنشان کرد: از مجموع 820 تخت آماده شده در سطح استان هم اکنون 600 تخت برای بستری بیماران کرونایی فعال بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین با اشاره به وجود ۱۰۶ تخت ICU ویژه بیماران کرونایی در استان، گفت: هم اکنون بیش از 80 درصد ظرفیت این تخت‌ها اشغال شده است.

روشنی تصریح کرد: در حال حاضر کمبودی به لحاظ تخت بستری و تخت ICU برای بیماران کرونایی نداریم، ولی تمام نگرانی‌ها از اوج گرفتن کروناست و قطعا در شرایطی که تعداد بیماران بیش از اندازه شود، ظرفیت‌های فعلی درمانی هم پاسخگو نخواهد بود.

این مسئول افزود: در همین راستا از مردم می خواهیم با جدیت تمام رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری را داشته باشند و بدانند که کرونا هرلحظه در کمین آنها است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار