ایسنا/کرمانشاه مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه استفاده از "شیلد" را برای افرادی که در تماس مستقیم با بیماران کرونایی هستند، مفید دانست.
کد خبر: ۸۶۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 24 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امیر کرمی با بیان اینکه وسایل محافظتی مختلفی از جمله دستکش، ماسک و شیلد جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا پیشنهاد می‌شود، گفت: در این بین ماسک در اولویت اول است، چرا که از ورود مستقیم ویروس به دستگاه تنفس پیشگیری می‌کند.

وی افزود: استفاده از "شیلد" هم جهت پیشگیری از تماس ترشحات ناشی از عطسه و سرفه بیماران کرونایی با صورت افراد مفید است، بطوری که استفاده از این وسیله محافظتی مانع از آن می‌شود که این ترشحات با پوست صورت، چشم‌ها و بینی و دهان که امکان ورود ویروس از طریق آنها وجود دارد، تماس داشته باشند.

کرمی خاطرنشان کرد: استفاده از شیلد زمانی کارایی دارد که حتما در کنار آن "ماسک" هم استفاده شود، چرا که اطراف شیلد باز بوده و امکان عبور ویروس وجود دارد.

وی تصریح کرد: به هرحال شیلد وسیله محافظتی است که بیشتر برای افرادی که مستقیما با بیماران کرونایی در ارتباط هستند، از جمله کادر بهداشت و درمان توصیه می‌شود، چرا که احتمال عطسه و سرفه از سوی این بیماران بالا است.

این مسئول خاطرنشان کرد: استفاده از شیلد در سایر محیط‌های جامعه ضرورتی ندارد و همچنان اولویت و توصیه اول ما استفاده از ماسک است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار