مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان پاوه گفت: وجود سرانه ورزشی بالاتر از سطح کشوری از مهم‌ترین نقاط قوت شهرستان پاوه و فاصله از مرکز استان و نبود ملی پوش بزرگسال از مهم‌ترین نقاط ضعف ورزش پاوه است.
کد خبر: ۸۶۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 24 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،سعدی توفیقی اظهار داشت: به کمک اداره کل ورزش و جوانان در طول چندین سال اخیر سرانه ورزشی در شهرستان پاوه به بالاتر یک متر رسیده که از میانگین کشوری بسیار بالاتر است و این امکان ورزشی زمینه فعالیت رشته‌های ورزشی مختلف را در این شهرستان فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در شهرستان پاوه 2 هزار و 800 ورزشکار در قالب 28 هیأت ورزشی فعالیت خود را دنبال می‌کنند و پر افتخارترین آن‌ها کشتی و پرمخاطب‌ترین آن‌ها فوتبال است، اما در سایر رشته‌ها در بخش آقایان و بانوان نیز استعدادهای خوبی در این شهرستان وجود دارد.

مدیر اداره ورزش و جوانان پاوه با اشاره به طبیعت بسیار زیبا و آب و هوای دلپذیر اورامانات، اضافه کرد : شهرستان ما به علت دارا بودن زیرساخت‌های مناسب ورزشی و آب و هوای بسیار دلپذیر و هتلینگ بسیار مناسب توانایی میزبانی مسابقات مختلف ورزشی را، همان گونه که در گذشته نیز ثابت کرده، داراست و می‌توانیم بعد گذر از بیمار کرونا میزبان اردوهای تیم ملی در سطوح مختلف باشیم.

وی یادآور شد: شهرستان پاوه در سال 1380 میزبان مسابقات آزاد و فرهنگی جوانان کشور، در سال 1393 میزبان اردوی تیم ملی نوجوانان و در سال 1398 نیز میزبان اردوی تیم ملی هندبال بود و این ظرفیت در این شهرستان وجود دارد که بعد از عبور از بیماری کرونا میزبان مسابقات و اردوهای در رشته‌های مختلف در سطح تیم ملی باشیم.

توفیقی یادآور شد: میزبانی مسابقات و اردوها تنها با صحبت امکان‌پذیر نیست، اما ما در شهرستان پاوه با توجه به پتانسیل‌های لازم همچون آب و هوا، هتل، استخر، سالن تمرین و... و از طرف دیگر با دارا بودن تجربه کافی در میزبانی تیم ملی توانایی آن را داریم که به قطب اردوی تیم‌های ملی تبدیل شویم.

مدیر اداره ورزش و جوانان پاوه با اشاره به نقاط ضعف این شهرستان در ورزش، گفت: بعد مسافت ورزشکاران ما از مرکز استان باعث شده است بسیاری از ورزشکاران ما در مسابقات سطح استانی و ملی حاضر نشده و پس از ورود آن‌ها به سنین جوانی و بزرگسالی ورزش را کنار بگذارند و همین مساله به بزرگ‌ترین نقطه ضعف ورزش در شهرستان پاوه تبدیل شده است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار