مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی(HSEE) سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از شهرک ها و نواحی صنعتی استان بازدید کردند .
کد خبر: ۸۶۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 24 June 2020

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط‌ زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در بازدید از شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رعایت مباحث ایمنی بهداشت و محیط زیست و انرژی در شهرکها و نواحی صنعتی، استقرار شرایط زیست‌محیطی پایدار از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و به طبع شرکت های استانی است که در کنار توسعه اقتصادی و تولیدی و صنعتی باید به دنبال احیا و رونق صنایع سبز بود صنایعی که در کنار اشتغال‌زایی و کمک به معیشت مردم مؤلفه‌های زیست محیطی را نیز مراعات می‌کنند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد، همایون توفیقی تصریح کرد: سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران به عنوان متولي صنايع كوچك و شهرك ها و نواحي صنعتي در كشور با تعريف جايگاه حقوقي در ساختار سازماني خود با انجام فعالیت های ترویجی و آموزشی در حوزه ایمنی و بهداشت و محیط زیست، احداث تصفيه خانه هاي فاضلاب، توسعه فضاي سبز و انجام مطالعات زيست محيطي اهتمام ويژه خود را بر حفظ محیط زیست قرار داده است.
مدیر بهداشت، ایمنی، محیط ‌زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به طبیعت زیباو چشم نواز استان کهگیلویه وبویراحمد گفت : طبیعت و محیط زیست، موهبتی خدادادی است و آلودگی محیط زیست بر کیفیت و چرخه طبیعی اثر می گذارد و پیامدهای زیان باری را در بر خواهد داشت، یکی از راه‌های برخورداری از محیط زیست سالم و متوازن و رسیدن به توسعه پایدار موضوعات مربوط به حفاظت از محیط زیست و گام برداشتن در جهت اقتصاد سبز است که با کمک گرفتن از سیستم‌های مدیریتی به ویژه استراتژی های مدیریت HSEE محقق می‌شود.
وی بیان‌کرد: تاریخ چند هزار ساله کشورمان نشان می‌دهد که ایران با اصول و محورهای توسعه پایدار بیگانه نیست و دستیابی صنایع کشور به جایگاه متناسب با شأن خود در فرایند توسعه مبتی بر حفظ محیط زیست دارای الزاماتی است.
توفیقی با اشاره به شعار جهش تولید که از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب شده است، اظهار کرد: هر چند در زمینه جهش تولید باید همت ولایی داشته باشیم ولی در کنار آن سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب درمباحث تولیدی نیز مورد تاکید می باشد .
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید گفت: صنایع اثرگذار و توانمندی در شهرک صنعتی یاسوج 3  قرار دارند و تلاش داریم در بازدیددوره ای منظم و دیدارهای رو در رو با صنعتگران با احصا موانع و مشکلات آنها پیگیری و رفع شود .
سید هاشم موسوی افزود: رویکرد حفظ محیط زیست و کمک به کاهش آلایندگی های زیست محیطی در شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با جدیت پیگیری می شود در راستای افزایش و ارتقاء سطح زیست محیطی شهرک های صنعتی استان، مدیریت HSEE بهداشت، ایمنی، محیط ‌زیست و انرژی این شرکت طبق برنامه ریزی های انجام شده، حضور میدانی و بازدیدهای دوره ای از واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی را در دستور کار دارد .
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با حمایت های سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، شاخص های این استان در بحث HSEE مثبت شده و یکی از وظایف ما در قبال صنعتگران مراقبت و حفظ کردن سرمایه های آنها است که بدون کوچکترین مشکلی بصورت مستمر باید ادامه یابد.
وی ادامه‌ داد: رعایت الزامات زیست محیطی از سوی واحدهای صنعتی در شرایط کنونی و علیرغم تنگناهای اقتصادی موجود قابل تقدیر است و امیدواریم که در سال آینده استان دارای صنعت سبز برگزیده نیز در سطح ملی باشد.
با توجه به در حال توسعه بودن استان رعایت الزامات و ملاحظات زیست محیطی در مکان‌یابی و امکان سنجی واحدهای تولیدی و صنعتی و طرح‌های اقتصادی و همچنین رعایت استانداردهای زیست محیطی در زمان فعالیت و بهره‌برداری آنها باید مورد توجو تاکید قرار دارد.
مدیر بهداشت، ایمنی، محیط‌ زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سفره یکروزه به استان کهگیلویه و بویراحمد از تصفیه خانه، مرکز طب کار و آتشنشانی شهرک صنعتی یاسوج3 ، همچنین از مجموعه آتشنشانی و شهرک صنعتی یاسوج 2  نیز بازدید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار