کد خبر: ۸۶۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵ 24 June 2020
تابناک/به گفته فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در سفر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قرار شد منابع مالی سد مخزنی پلرود تأمین شود و حداکثر تا پایان سال درصورت تأمین منابع آبگیری در این سد انجام می‌شود.
وعده نوبخت برای آب‌گیری در سدمخزنی پلرود تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، سردار محمد سعید عصر امروز در بازدید از سد مخزنی پلرود با اشاره به اقدامات قرارگاه خاتم اظهار کرد: یکی از کارهای که قرارگاه خانم انجام میدهد سدسازی است که تاکنون ۶۲ سد درکشور ساخته شده که ۵۰ درصد مخازن کل سدهای کشور را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه سدمخزنی پلرود یکی ازسدهای مهم برای مردم منطقه و گیلان است، گفت: گیلان دارای ۵۴ رودخانه است که هرساله حجم زیادی از آب شیرین از این رودها به دریا می‌ریزد.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) با اشاره به خسارات وارده به کشاورزی گیلان در پی جاری شدن سیل افزود: با جاری شدن سیلاب‌ها خسارت زیادی به کشاورزی مردم وارد می‌شود از جهتی کشاورزان به  این آب شیرین در زمان کشت نیاز ضروری دارند.

به گفته سعید باتوجه به اینکه سد مخزنی پلرود قرار است ۳۳ هزار هکتار از اراضی منطقه را زیر کشت ببرد و مشکل آبی داحل کند، با این حال عمده ترین در احداث این سد مشکل سد منابع مالی است.

وی با بیان اینکه در سفر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قرار شد منابع مالی این سد امسال تأمین شود تا حداکثر پایان سال درصورت تأمین منابع آبگیری انجام شود، گفت: در حال حاضر ۹۰ میلیارد تومان از مطالبات قرارگاه در ساختن این سد بوده و درصورتی‌که منابع مالی آن تأمین شود آبگیری خواهد شد.

به گزارش فارس، سد مخزنی پلرود یکی از طرح های بزرگ تأمین آب استان به ارتفاع ۱۰۰ متر و حجم مخزن ۱۳۲میلیون متر مکعب و قدرت تنظیم سالانه ۲۰۵ میلیون مترمکعب است که  هدف از ساخت سد مخزنی پلرود، ذخیره و تنظیم آب رودخانه پلرود بعنوان دومین رودخانه بزرگ گیلان است که با اتمام آن، امکان آبیاری بالغ بر ۲۷ هزار هکتار از اراضی شالیکاری پایین دست و باغ‌های شهرستان های رودسر، املش و تأمین آب شرب هفت شهر شرق گیلان شامل رحیم آباد، رودسر، لنگرود، واجارگاه، کلاچای، املش و کومله به میزان ۴۰ میلیون مترمکعب در سال فراهم می‌شود، این سد در حال حاضر دارای پیشرفت بیش از ۷۲ درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار