سید سعید شاهرخی با اشاره به اینکه طرح‌های خوبی همچون ۳ گاوداری ۶ هزار راسی در استان همدان راه اندازی خواهد شد، گفت: بخشی از این پروژه‌ها انجام و بخشی دیگر نیز در دست اجراست.
کد خبر: ۸۶۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ 25 June 2020
استاندار همدان بابیان اینکه در حال حاضر ۱۴ طرح معدنی در شهرستان‌های مختلف استان همدان در دست اجرا است، گفت: استان همدان ظرفیت‌های فوق العاده‌ای دارد.

به گزارش مهر، شاهرخی در مراسم کلنگ زنی یک پروژه سرمایه گذاری در نهاوند گفت: نهاوند ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و معدنی دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه نهاوند شایسته همه خدمات است و باید به ظرفیت‌ها توجه شود، گفت: بعد از انقلاب در این زمینه بسیار کار شده، اما نیاز‌های نهاوند بیش از این‌ها است.

وی با یادآوری اینکه در نهاوند پروژه‌های خوبی را در دستور کار است، اما امیدواریم با نگاه خوب دولت و مجلس کار‌های بهتری انجام شود، گفت: در حوزه اقتصاد و معیشت دارای برنامه منسجم در استان همدان و شهرستان نهاوند هستیم.

کف سرمایه گذاری در استان همدان طی سه سال آینده سالانه ۱۵ هزار میلیاردتومان با ایجاد ۲۰ هزار شغل خواهد بود

شاهرخی عنوان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده کف سرمایه گذاری در استان همدان طی سه سال آینده سالانه ۱۵ هزار میلیاردتومان با ایجاد ۲۰ هزار شغل خواهد بود که خوشبختانه این مهم در سال ۹۸ محقق شده است.

وی گفت: سهم نهاوند در سند راهبردی توسعه استان همدان میانگین ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری است که طی سه سال ۱۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام و ۶ هزار شغل ایجاد می‌شود.

استاندار همدان گفت: در حال حاضر مقدمات ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در نهاوند ایجاد شده است.

وی با یادآوری اینکه در استان همدان علیرغم محدودیت‌ها و فشار‌های مالی و تحریم اقدامات خوبی همچون اجرای سد گرین، ساماندهی محور‌های مواصلاتی و مواردی از این دست پیگیری شده، گفت: باید تلاش کنیم با تزریق منابع سرعت اقدامات بیشتر شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه رایزنی‌های صورت گرفته برای ساماندهی محور کنگاور گفت: در بخش معدن نیز به دنبال زنجیره‌های تولید هستیم تا محصولات خام فروشی نشوند.

وی گفت: ۲۸۰ معدن فعال در استان همدان وجود دارد که ۳۰ نوع مواد معدنی از آن‌ها استخراج می‌شود که قبل از این خام فروشی می‌شدند، اما به دنبال ایجاد کارخانه‌های فرآوری هستیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ طرح معدنی در شهرستان‌های مختلف استان همدان در دست اجرا است، گفت: در استان همدان ظرفیت‌های فوق العاده‌ای وجود دارد.

شاهرخی با اشاره به اینکه طرح‌های خوبی همچون ۳ گاوداری ۶ هزار راسی در استان همدان راه اندازی خواهد شد، گفت: بخشی از این پروژه‌ها انجام و بخشی دیگر نیز در دست اجراست.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: امروز چغندر تولیدی شهرستان نهاوند نیاز کارخانجات کشور را تأمین می‌کند و این درحالی است که کشاورزان در فصل برداشت متحمل مشکلات فراوانی همچون حمل و نقل، کاهش عیار چغندر و عدم پرداخت به موقع مطالبات آن‌ها می‌شود.

علیرضا شهبازی گفت: نهاوند ظرفیت‌های بسیاری دارد که می‌توان از آن‌ها برای اشتغالزایی بهره برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار