ایسنا/کرمانشاه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: در صدور احکام کیفری بر استفاده از مجازات جایگزین حبس تاکید داریم.
کد خبر: ۸۶۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 25 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،پرویز توسلی زاده در نشست هم اندیشی دستگاه قضایی و مجمع نمایندگان استان که امروز(چهارم‌تیر) برگزارشد، نتیجه تعامل دادگستری و نمایندگان را به سود مردم دانست و اظهارکرد: بدون شک این تعامل می تواند در رفع مشکلات مردم موثر واقع شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، توسلی زاده در ادامه گفت: مقابله با فساد، تعامل با دیگر دستگاه ها و نیز مردمی کردن دستگاه قضائی را در اولویت کارهای خود قرار داده‌ایم.

رئیس شورای قضائی استان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، دوره جدید در قوه قضائیه را متفاوت دانست و خاطرنشان کرد: در این دوره برقراری عدالت پررنگ تر از همیشه دیده شده و احقاق حق و رفع مشکلات مردم از اولویت های اساسی و مورد تاکید است.

وی افزود: برآنیم تا جایی که ممکن است با استفاده از ظرفیت های قانونی مشکلات مردم را سامان دهیم و در این راستا همواره به مشکلات مراجعین شخصا رسیدگی کرده‌ام، به نحوی که تا حصول نتیجه پیگیر کار بوده‌ام.

توسلی زاده با اشاره به هزینه های تشکیل پرونده و نیز اختلافات میان مردم یادآورشد: هنر دستگاه قضائی در درجه اول باید بر این اساس استوار شود که از ایجاد اختلاف و شکل گیری پرونده جلوگیری کند. در این مسیر سعی کرده ایم پرونده ها را در موضوعات مختلف با مقوله سازش همراه کنیم و این تفکر را نیز در باور قضات تقویت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در مقوله سازش می توانیم از ظرفیت نمایندگان و افراد مورد اعتماد ایشان که از منتخبین و معتمدین مردم هستند بهره گیریم و تا جایی که ممکن است از صدور احکام قضائی جلوگیری کنیم.

عالی ترین مقام قضائی استان تاکید کرد: استفاده از مجازات های جایگزین حبس در اولویت صدور احکام کیفری قرار دارد و در تلاشیم تا جایی که ممکن است از زندانی کردن افراد خودداری کنیم، مگر در جرائم خشن که مخل امنیت اجتماعی است.

وی با اشاره به سخنان ریاست قوه قضائیه مبنی بر اینکه دستگاه قضائی باید آرامش را برای مردم فراهم کند، تصریح کرد: برای تحقق این مهم باید فاصله خود را با مردم کم کنیم و در دسترس آنها باشیم. بدون شک اساسی ترین کار برای ایجاد آسایش مردم حل مشکلات آنهاست.

در ادامه این نشست، عبدالرضا مصری رئیس مجمع نمایندگان استان بابیان اینکه قوه قضائیه در حال حاضر در جلب اعتماد عمومی گوی سبقت را از دیگر قوا ربوده، اظهار کرد: در استان کرمانشاه نیز اعتماد به دادگستری و امید در میان مردم ایجاد شده است.

مصری بابیان اینکه فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم در جامعه باید تسری یابد، عنوان کرد: تجربه ثابت کرده تکرار یک فعل می تواند منجر به نهادینه شدن انجام آن فعل در نهاد انسان شود، بنابراین باید فرهنگ پیشگیری از افعال مجرمانه تقویت شود.

وی همچنین خواستار تقویت شوراهای حل اختلاف و استفاده از ریش سفیدان برای حل اختلاف میان مردم شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اضافه کرد: برخی تنگ نظری ها در استان سبب فرار سرمایه از این استان و گسیل آن به دیگر استانها شده و این تنگ نظری در استان به یک فرهنگ تبدیل شده است.

شهریارحیدری نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در استان کرمانشاه ضعف ساختارهای اجتماعی و اقتصادی سبب بروز مشکلات زیادی شده است.

وی اعلام کرد: دستگاه قضایی و مجمع نمایندگان می توانند در رفع مشکلات مردم موثر باشند.

علی رضایی نماینده مردم صحنه، کنگاور و هرسین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید براینکه مبارزه با فساد باید به عنوان یک فرایند همیشگی در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: اعتماد عمومی حاصل شده در دستگاه قضائی باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه تعامل نمایندگان و دستگاه قضائی یقینا به سود مردم خواهد بود، ادامه داد:استفاده از مجازات های جایگزین حبس همچنان که در اولویت کاری است، باید مورد استفاده بیشتر قرار گیرد.

حجت الاسلام جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی به عنوان دیگر سخنران این نشست، باتاکید براینکه دستگاه قضائی نمایندگان مجلس را به عنوان مشاوران امین خود بداند، گفت: در مجلس شورای اسلامی پیگیر خلاهای قانونی در حوزه قضائی هستیم.

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هم یکی از نقاط قوت دادگستری استان را در شرایط فعلی تسریع در رسیدگی به پرونده ها دانست و افزود: انتظار می رود یکی از مهمترین برنامه های دادگستری پیشگیری از وقوع جرم باشد.

وی همچنین افزود: شوراهای حل اختلاف به سمت صلح و سازش که رسالت حقیقی آنهاست، پیش روند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار