مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: وقتی به بیماری کرونا ویروس مبتلا شوید، دیگر انتخاب نوع بیماری و علائم بالینی آن در دست شما نیست و همه چیز بستگی به رفتار ویروس دارد.
کد خبر: ۸۶۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 25 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،مهدی محمدی با اشاره به آمار بالای مبتلایان به بیماری ویروس کرونا در استان، اظهار داشت: کسانی که تاکنون مبتلا به ویروس کرونا نشده‌اند، برای ابتلا به این بیماری در مرحله انتخاب هستند.

وی ادامه داد: در این مقوله انتخاب، کسانی هستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش می‌کنند که به بیماری مبتلا نشوند، عده‌ای هم هستند که موارد و نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند ولی بنا بر دلایلی در معرض ابتلا هستند و در آخر گروهی کاملا بی‌خیال ویروس کرونا هستند و عقیده دارند همچون سرماخوردگی قادر به شکست آن هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: اما وقتی به بیماری مبتلا می‌شوید دیگر حق انتخاب با شما نیست این رفتار ویروس بدون دارو و درمان در بدن شماست که تکلیف بیماری را مشخص می‌کند.

وی در دسته‌بندی بیماران کرونایی از نظر علائم بالینی، گفت: عده‌ای بدون علامتی هستند مشخص نیست که مبتلا به بیماری هستند یا نه، معمولا 20 درصد مبتلایان در این گروه قرار می‌گیرند.

محمدی خاطرنشان کرد: گروهی در قالب بیماری خفیف تلقی می‌شوند، هر کدام از علائم همچون لرز، تب، سرفه، گلودرد، ضعف، بی‌حالی، سردرد، دردهای عضلانی، از بین رفتن حس بویایی و چشایی، علائم گوارشی را می‌توانند داشته باشند به شرط اینکه اختلالات تنفسی مانند تنفس کوتاه یا تنگی نفس یا مشکل دیگری که با سی‌.تی.اسکن مشخص شود را نداشته باشند.

وی ادامه داد: عده‌ای نیز از نظر بیماری متوسط هستند یعنی درگیری ریوی در تصویربرداری مشخص است و اما بیماران کرونایی از نوع شدید علاوه بر اینکه ریه‌های آن‌ها مشکل پیدا می‌کند در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند و در پایان بیمارانی داریم که به مرحله بحرانی و مرگ می‌رسند، بنابراین انتخاب نوع بیماری و علائم بالینی آن در دست شما نیست و همه چیز بستگی به رفتار ویروس دارد.

محمدی اضافه کرد: با این تفاسیر نمی‌توانیم بگوئیم بیماری کرونا ویروس را همچون سرماخوردگی پشت‌سر می‌گذاریم، در مرحله بحرانی این بیماری مواردی از مرگ بین قشر جوانان نیز داشته‌ایم.

وی با توصیه همگان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی (ماسک زدن، شست و شوی دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش ترددهای غیرضروری)، افزود: متاسفانه طی چند روز اخیر روزانه دوبرابر ترخیصی‌های کرونایی، بستری و پذیرش داریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار