مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در تلاشیم ۳۰۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت تامین آب شهر کرمانشاه اضافه کنیم.
کد خبر: ۸۶۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ 27 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علیرضا کاکاوند با اشاره به مشکلات قطعی و افت فشار آب در حدود 15 محله شهر کرمانشاه، اظهار کرد: یکی از دلایل این امر افزایش مصرف آب است که طی چند وقت اخیر به طور میانگین نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد بیشتر شده و در برخی ایام حتی تا 38 درصد هم افزایش مصرف داشته‌ایم.

وی ادامه داد: دلیل دیگر این موضوع نیز کمبود تامین آب برای شهرکرمانشاه است، بگونه‌ای که هم اکنون با 950 لیتر در ثانیه‌ کمبود آب مواجهیم. البته در بخش توزیع نیز حدود 80 هزار مترمکعب کمبود مخزن داریم.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نتیجه این شرایط افت فشار و قطعی‌هایی است که عمدتا شب‌ها و گاهی هم طی روز در برخی محلات شهر کرمانشاه رخ می‌دهد.

کاکاوند با بیان اینکه قرار است برای جبران این کسری آب 10 حلقه چاه جدید به منابع تامین آب شهر کرمانشاه اضافه شود، یادآور شد: تاکنون 130 لیتر در ثانیه به ظرفیت تامین آب شهر کرمانشاه اضافه کرده ایم و بنا داریم این میزان را تا 300 لیتر در ثانیه افزایش دهیم.

وی ادامه داد: با اضافه شدن این ظرفیت‌های جدید قطعی‌های طول روز در شهر کمتر شده و تعداد محلاتی که مشکل آب داشتند از 15 محله به 9 محله کاهش یافته و امیدواریم بعد از اینکه 300 لیتر در ثانیه افزایش ظرفیت انجام دادیم دیگر قطعی روزانه آب نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر کرمانشاه با اشاره به اینکه این راهکارها مقعطی است و برای حل مشکل آب شهر کرمانشاه تنها راه به بهره‌برداری رسیدن آبرسانی از سد گاوشان است، عنوان کرد: اگر این پروژه وارد مدار شود مشکل تامین آب شهر کرمانشاه بطور کامل حل خواهد شد.

کاکاوند همچنین بخشی از مشکلات کمبود آب را ناشی از پرمصرف بودن برخی از مشترکین دانست و عنوان کرد: نزدیک به 20 هزار انشعاب پرمصرف در کرمانشاه شناسایی شده که برای مدیریت آنها برنامه داریم.

وی مدیریت مصرف آب از سوی مردم را امری ضروری برای گذر از فصل تابستان دانست و افزود: امسال تابستان سختی پیش رو داریم و اگر مردم رعایت نکنند، با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از مردم خواست در این ایام به هیچ عنوان از آب شرب برای شست و شوی کوچه و حیاط، شستن خودرو و... استفاده نکنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار