معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از راه‌اندازی پویش "بدون قیمت نخریم" در کرمانشاه خبر داد و گفت: عدم درج قیمت نزدیک به ۴۰ درصد تخلفات اصناف را به خود اختصاص می‌دهد.
کد خبر: ۸۶۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 27 June 2020
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،مسعود بیگلری با اشاره به راه‌اندازی پویش بدون قیمت نخریم، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این پویش الزام واحد‌های صنفی به درج قیمت بر روی کالا است و اگر مردم به این پویش بپیوندند و از خرید کالا‌هایی که قیمت ندارد خودداری کنند، حتما واحد‌های صنفی متخلف با کاهش فروش مواجه شده و این بهترین جریمه برای آن‌ها است.

وی ادامه داد: عدم درج قیمت عامل اصل گرانفروشی است، زیرا وقتی کالا‌هایی قیمت دارد، بازرسین می‌توانند بر اساس قیمت عرضه و قیمت فاکتور مشخص کنند که آیا مغازه‌دار سود قانونی خود را اخذ کرده و یا مرتکب تخلف شده است.

به گفته معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صمت استان کرمانشاه، این سود قانونی برای رسته‌های مختلف صنفی و حتی نوع کالا‌هایی که عرضه می‌شود متفاوت است.

بیگلری در ادامه از سهم قابل توجه عدم درج قیمت در تخلفات بازار کرمانشاه هم یاد کرد و گفت: حدود ۴۰ درصد تخلفاتی که در بازرسی‌ها مشاهده می‌کنیم مربوط به عدم درج قیمت است.

وی تاکید کرد: البته نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ درصد واحد‌های صنفی قیمت را بر روی کالا‌های خود درج می‌کنند و کرمانشاه از نظر درج قیمت کالا وضعیت مناسبی دارد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صمت استان کرمانشاه اضافه کرد: عدم درج قیمت را بیشتر در واحد‌های صنفی مشاهده می‌کنیم که اقلام ریز و کوچک عرضه می‌کنند.

بیگلری از مردم خواست ضمن همراهی در این پویش، حتما مواردی که از عدم درج قیمت مشاهده می‌کنند را با سامانه تلفنی ۱۲۴ در میان بگذارند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار