بیش از یکماه است که تلفن های ثابت در روستای حسن گاوداری از توابع شهرستان سیروان قطع می باشند ولی تاکنون اقدام بایسته ای از سوی مسئولان ذیربط انجام نشده و این در حالی است که تلفن همراه نیز از لحاظ آنتن دهی با مشکلات فراوانی روبرو می باشد و از اینترنت هم خبری نیست.
کد خبر: ۸۶۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 27 June 2020

تابناک ایلام ؛ مجتبی قیطاسی :: جمعی از اهالی روستای حسن گاوداری از توابع شهرستان سیروان از قطعی مکرر تلفن ثابت و همراه گلایه دارند و این بار دست به دامن رسانه ها شدند تا شاید مسئولان استان برای رفع مشکلات آنان چاره اندیشی کنند.

این روستا در زمینه های مختلف با مشکلات فراوانی روبرو است ولی با مراجعه به مسئولان ذیربط، جواب قانع کننده ای به آنان ارائه نمی شود .

در دنیای کرونایی و برای استفاده دانش آموزان از برنامه شاد و دانشجویان برای استفاده از اینترنت به ناچار والدین آنها هر روز باید  20 کیلومتری را  طی کنند تا فرزندان آنها بتوانند در امتحانات شرکت کنند.

اهالی این روستا منبع درآمدی آنچنانی ندارند و می بایست هزینه های سرسام آوری متحمل شوند تا بتوانند به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

مسئولان مخابرات منطقه نداشتن کابل و سرقت متعدد کابل در مابین روستای سرابکلان و روستای مذکور را بهانه کرده اند و این در حالی است که این موضوع قانع کننده و  منطقی نیست .

این در حالی است ، که شرکت مخابرات در حفظ ، توسعه و نگهداری شبکه تلفن ثابت همواره باید کوشا باشد و نیاز مردم را در  توسعه و  افزایش خدمات ارتباطی  بر طرف سازد . همانطور که این شرکت  در ازای مکالمه تلفنی از مشتریان پول اخذ می کند و وظیفه دارد در قبال دریافت هزینه ها از مردم نیز خدماتی ارائه کند، ولی در شهرستان سیروان اینچنین نیست مسئولان مربوطه فقط  در برابر خواسته های مردم روستا مذکور که در دنیای فناوری اطلاعات قرار دارند و داشتن بستر ارتباطی سریع و مطمئن از نیاز های به حق آنها است ،بی تفاوتی را ارائه می کنند .

با توجه به اینکه یكی از نیازهای اساسی دنیای امروز یعنی تلفن و اینترنت كه موجب رونق كسب و كار، درآمد و زمینه ساز ارتباطات عمومی می شود، این حق برای مردم منطقه به خوبی ادا نشده است . انتظار میرود که مسئولان شهرستان فکری به حال این اهالی  کنند و نگذارند مشکلات مردم روز به روز بیشتر شود.

در ادامه خبرنگار ما در راستای ارائه نظرات و پیشنهادات  و چگونگی رفع مشکلات اساسی  دو روستا حسن گاوداری و اسلامیه با یکی از کارشناسان مخابرات استان  به گفتگو پرداخت که به شرح ذیل است :


این کارشناس مشکلات اصلی تلفن ثابت در دو روستای حسن گاوداری و روستای اسلامیه از توابع شهرستان سیروان سرقت بیان کرد  و افزود : کابل هر کدام از  روستا های مذکور از ابتدای سال تاکنون چندین بار به سرقت رفته است و هربار نیز  مجدد وصل گردیده ولی متأسفانه در حاضر ارتباط تلفنی این دو روستا قطع است.

وی بیان داشت : فاصله روستای حسن گاوداری تا مرکز سرابکلان ۲۴۰۰متر می‌باشد، از آنجایی که طول مسیر هوایی بوده امکان سرقت بیش از حد برای سراقان فراهم است ، لذا پیشنهاد می شود " اول اینکه طول این مسیر خاکی شود و ارتباط از طریق کابل زمینی برای این روستا مجدد وصل گردد.

دوم" ارتباط این روستا از طریق فیبر نوری کشیده شود و یک کافو نوری در این روستا نصب گردد چون  کمتر سارقی به سراغ فیبر نوری می‌روند، فیبر نوری هم از طریق زمینی و هم  هوایی قابل اجرا می‌باشد.

این کارشناس مخابرات در ادامه یادآور شد : روستای اسلامیه در فاصله ۱۴۰۰متری شهر لومار واقع شده که کابل هوایی آنها از کنار جاده اصلی و درکنار درختان کالیبتوس قرار دارد که در طول سال چندین بار به سرقت می روند.

 پیشنهاد می شود : ایجاد ارتباط از طریق کابل زمینی برقرار شود تا دیگر شاهد سرقت نباشم  و در نتجیه  هزینه های اضافی برای مخابرات  نخواهد داشت و ضمنا ایجاد کافو نوری از طریق فیبر نوری با وجود فاصله کمی که تا مرکز دارد، می تواند مشکلات کنونی را برطرف کند.

انتظار میرود که مخابرات استان ایلام برای رفع مشکلات اساسی روستاهای مذکور با اختصاص اعتبارات ویژه ، مشکل چندین ساله آنان را برطرف کند و برای تحقق نامگذاری سال جاری که توسط مقام معظم رهبری بنام سال "جهش تولید " نامگذاری شده است،برای این روستائیان تولید کننده قدم های مثبتی بردارد، به یقین با این اقدام هم از مهاجرت روستائیان جلوگیری می شود و هم نامگذاری سال در این مناطق، محقق خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار