مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: مصرف برق در استان طی چند روز اخیر ۹ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۶۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 27 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،امید علی مرآتی اظهار داشت: با توجه به آغاز تابستان، مصرف برق در استان کرمانشاه افزایش یافته است با این حال از سهمیه تعیین شده از سوی وزارت نیرو فراتر نرفته‌ایم.

وی گفت: از ابتدای تابستان تاکنون از نظر بار مصرفی نسبت به سال گذشته افزایش نداشته‌ایم اما مصرف انرژی طی چند روز اخیر ۹ درصد افزایش یافته است.‌

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از انعقاد ۴۵۰۰ تفاهم نامه با مشترکین بخش صنایع، کشاورزی، اداری و… خبر داد و افزود: مشترکین کشاورزی که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ الکتروپمپ چاه خود را خاموش کنند مصرف آنها در ۲۰ ساعت بعدی رایگان خواهد بود همچنین واحدهای صنعتی که از دیزل ژنراتور استفاده کنند علاوه بر اعطای گازوئیل دولتی به آنها به ازای هر کیلو وات ساعت برق که دیزل ژنراتور آنها برق تولید کند و خودشان به مصرف برسانند حدود ۶۷۰ تومان به آنها پرداخت خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: همچنین ایستگاه‌های سی ان جی که از بازه زمانی ۱۳ تا ۱۷ هر دو ساعت خاموشی داشته باشند مزایای برای واحدهای صنعتی آنها در نظر گرفته خواهد شد و برای مشترکین بخش اداری هم کنتور فهام نصب شده که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ مصرف آنها رصد می‌شود.

مرآتی گفت: مردم اگر مشابه سال قبل با شرکت توزیع به‌خوبی همکاری کنند خاموشی اعمال نخواهد شد.

مردم مصرف برق را مدیریت کنند

وی خاطر نشان کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود تابستان گرمی را پیش رو داشته باشیم بر همین مبنا مردم باید مصرف برق را مدیریت تا شاهد خاموشی نباشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه بیان داشت: بین ۲۰ تا ۲۵ درصد مصرف برق توسط دستگاه‌های سرمایشی مصرف خواهد شد.

این مسئول از ابلاغ دستورالعملی کشوری به استانداران مبنی بر لزوم رعایت ساعت پیک مصرف برق در ادارات خبر داد.

مرآتی عنوان کرد: همچنین تفاهم‌نامه با سازمان صدا و سیما در رابطه با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر خاموشی اعمال شود شاهد وارد شدن خسارت به واحدهای صنفی و مردم خواهیم بود بنابراین مدیریت مصرف توسط مردم ضروری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در طول سال تنها ۲۰ روز کمبود تولید در کشور وجود دارد که آن هم در هر شبانه روز ۴ ساعت از ساعت ۱۳ تا ۱۷ خواهد بود.

مرآتی گفت: در حال حاضر با مشکل تولید برق مواجه نیستیم اما اگر مشکل تولید برق در کشور ایجاد شود و بار مصرفی از تولید پیش گیرد خاموشی‌های با برنامه اعمال خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار