مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای طرح راهبران شغلی در استان، به دنبال ایجاد اشتغال برای مددجویان و پایداری مشاغل ایجادشده برای آن‌ها هستیم.
کد خبر: ۸۶۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 27 June 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین راهکارهای این نهاد برای توانمندسازی مددجویان ایجاد اشتغال است، گفت: طرح راهبران شغلی این نهاد در استان، گام مهمی جهت ایجاد اشتغال پایدار و کسب‌وکار موفق برای مددجویان است. 
وی بابیان اینکه در حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، مددجویان بعد از استعداد سنجی و مشاوره شغلی و ارائه تسهیلات، وارد چرخه اشتغال می‌شوند، افزود: در همین خصوص مددجویانی که نیازمند آموزش هستند پس از فراگیری برخی مهارت‌ها وارد بازار کار می‌شوند. 
مبشری به طرح جدید کمیته امداد با عنوان راهبری شغلی اشاره و بیان کرد: این طرح موجب اثربخشی بیشتر اعطای تسهیلات اشتغال و پایداری مشاغل ایجادشده برای مددجویان می‌شود. 
وی تصریح کرد: در طرح راهبران شغلی، فردی که از او بانام هدایتگر و راهبر شغلی یاد می‌شود درواقع فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک عرصه خاص تولیدی مشغول فعالیت است که پس از تائید صلاحیت و اهلیت فردی و حقوقی، زمینه همکاری کمیته امداد با وی فراهم می‌شود. 
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد افزود: این همکاری به این معناست که کمیته امداد ازاین‌پس در برخی عرصه‌های اقتصادی که مددجویان خواهان دریافت تسهیلات و ایجاد شغل هستند، آنان را به کارآفرین معرفی می‌کند و راهبر شغلی همه مراحل ایجاد اشتغال برای یک مددجو ازجمله استعداد سنجی، مشاوره، انتخاب طرح، پیگیری وصول و پرداخت تسهیلات، اجرای طرح و درنهایت بازاریابی محصولات را بر عهده می‌گیرد.
وی بیان کرد: در طرح راهبری شغلی، مددجو پس از دریافت تسهیلات زیر نظر راهبر شغلی اقدام به تولید محصول خواهد کرد و به‌نوعی به‌عنوان زیرمجموعه فرد کارآفرین مشغول فعالیت خواهد شد و از مزیت‌های این طرح تضمین خرید محصول تولیدی مددجو توسط راهبر شغلی است و مددجو دغدغه بازاریابی و فروش محصول خود را نخواهد داشت.
مبشری با اشاره به اینکه در حال حاضر 65 راهبری شغلی با کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد همکاری دارند، گفت: این راهبران شغلی کار هدایت شغلی 3198 نفر از مددجویان این نهاد را در زمینه‌های مختلف ازجمله کشاورزی، دام‌پروری، صنایع‌دستی مانند فرش و گلیم و سایر موارد بر عهده‌دارند. 
وی تأکید کرد: از کارآفرینان و صاحبان مشاغل و ایده‌های نو در استان دعوت می‌کنیم درصورتی‌که طرح‌های تضمین‌شده دارند به کمیته امداد مراجعه کنند تا پس از تأیید طرح‌ها، نسبت به معرفی آن‌ها به مددجویان به‌عنوان رهبر شغلی اقدام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار