کد خبر: ۸۶۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳ 27 June 2020

سید حسین حسینی صبح شنبه در نشست با فعالان صنفی بوشهر اظهار داشت: با شیوع کرونا برخی از کسب و کارها دچار آسیب شدید اقتصادی شدند و نیاز است که به این واحدها کمک شود.

وی اضافه کرد: از جمله این واحدها می‌توان به حمل و نقل درون شهری، تولید و عرضه پوشاک، رستوران‌ها، طباخی، قهوه‌خانه، اغذیه فروشی، تالار پذیرایی، تولید و عرضه کیف و کفش اشاره کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: مراکز توزیع آجیل و خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، آموزشگاه رانندگی، آرایشگاه، سالن زیبایی و گرمابه از دیگر واحدهای آسیب دیده در این ایام هستند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای آسیب دیده می‌توانند از طریق سامانه کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کنند افزود: واحدهای صنفی مشمول فرصت دارند نسبت به ثبت نام و انجام فرآیند کاری مرتبط از این تسهیلات حمایتی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: از اواخر خردادماه سال‌جاری تاکنون تعداد ۱۰۴ واحد صنفی مشمول تسهیلات ویژه بنگاه‌های به شدت آسیب‌دیده از ویروس کرونا با اشتغال ۶۶۱ نفر، مجموعاً مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای پرداخت به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.

وی گفت: به منظور جبران آسیب‌های وارد شده به مشاغل و حمایت از کسب و کارها، به واحدهای صنفی مشمول بر اساس افراد شاغل بیمه شده تحت پوشش واحد خود برای هر نفر ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال با نرخ سود مصوب پرداخت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار