قباد محمدی درگفتگو با تابناک:
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : طی هفته‌های اخیر تعداد مبتلایان در استان افزایش داشته و این فشار سنگینی را به بیمارستان‌ها وارد کرده و این درحالی است درصد حفاظتی ماسک پارچه‌ای کم است
کد خبر: ۸۶۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 28 June 2020

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:ماسک مورد تایید به هیچ وجه قابل شست و سو نیستند، و ماسک‌های که مورد تایید وزارت بهداشت هستند در درجه اول برای استفاده یک‌بار مصرف توصیه می‌شود، اما اگر به ماسک دست نزنید و در دمای ۴۰ درجه به مدت ۲ روز باشد می‌توان دوباره استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد:جنس ماسک مورد تایید وزارت بهداشت پلیمری است وقتی شسته شود خراب می‌شود به هیچ وجه نباید شست و شو داده شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود:ماسک سه لایه ساده کفایت می‌کند توصیه می‌شود در کنار استفاده از ماسک فاصله رعایت شود، ولی ماسک‌های N۹۵ سوپاپ‌دار با وجود اینکه تعداد لایه‌های آن بیشتر است، ولی سوپاپ‌دار نفس را بیرون می‌دهند و توصیه می‌شود مردم ماسک سوپاپ‌دار استفاده نکنند.

به گفته این مسئول،در حال حاضر سه کارخانه تولید ماسک سه لایه ساده در استان با ظرفیت تولید روزانه بیش از ۱۵۰ هزار ماسک سه لایه راه‌اندازی شده است.

محمدی تصریح کرد: وسایل حفاظت فردی یکی از مسائل بسیار مهم در پیشگیری از بیماری ویروس کرونا است که شامل مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح، ماسک و دستکش و وسایل کادر درمان (لباس‌های کرونا، عینک و شیلد) است و تامین، تولید با کیفیت و توزیع آن با عهده معاونت غذا و دارو است.

وی ابراز داشت:۱۱ مجوز تولید این مواد در نیمه اول اسفندماه صادر کردیم و در این راستا دانشگاه الکل را در اختیار کارخانجات قرار داده و بطوری که در همان اسفندماه ما بی‌نیاز از مواد ضدعفونی کنندگان دست شدیم و کمبودی نیز در خصوص وسایل حفاظتی نداریم.

وی اظهار داشت:ماسک در داروخانه‌ها توزیع می‌شود بیش از ۹۰ درصد از ماسک‌هایی که در داروخانه توزیع می‌شود بدون سوپاپ است و ۱۰ درصد باقی‌مانده هم کنترل شده هستند، ولی باز هم قدری هوای دم را بیرون می‌دهد، لذا توصیه می‌شود از ماسک بدون سوپاپ استفاده شود.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار