کد خبر: ۸۶۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 28 June 2020

جلسه شورای اداری شهرستان چرداول امروز بعدازظهر با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان در سرابله برگزار شد.

به گزارش تابناک ایلام ؛در این نشست ابتدا فرماندار شهرستان چرداول گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی دولت تدبیر وامید در حوزه های مختلف عمرانی ،بهداشتی ،آموزشی وکشاورزی ارایه ،سپس با طرح مشکلات ونارسایی های بخش های مختلف این شهرستان ،پیگیری و اجرایی شدن آن از سوی نمایندگان استان در سطح ملی را خواستار شدند .

علی اکبر بسطامی :بهبود فضای کسب وکار واصلاح نظام بودجه ریزی در دستور کار قرار دارد 

علی اکبر بسطامی نماینده حوزه شمالی استان در مجلس شورای اسلامی در این نشست با تبیین برنامه های مجلس یازدهم گفت :منشور مجلس یازدهم برگرفته ازدیدگاه امام وولایت است وهمرا هبا سایر مسئولین قوای سه گانه کشور در این مسیر مطالبات مردم را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود : مجلس یازدهم دو اولویت اقتصاد وفرهنگ را در دستور کار قرار داده و حذف موانع در مسیر تحقق این دو اولویت را با قدرت هر چه تمامتر دنبال می کنیم.

بسطامی با اشاره به مشکلات جاری مردم در حوزه های مختلف عنوان کرد : توجه به معیشت توده های مردم در صدر برنامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد و دراین مسیر رفع دغدغه معیشتی مردم بعنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی  تا رسیدن به نتیجه مطلوب از سوی نمایندگان مجلس پیگیری می شود .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: مسئولین کشور باید شکرگزار مردم باشند ،مردمی که به رغم مشکلات موجود همچنان در مسیر انقلاب ومکتب امام وولایت قرار دارند .

بسطامی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات وتحقق مطالبات مردم استان گفت : منادی عدالت در همه کمیسیون ها وصحن علنی مجلس خواهم بود .

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی با تشریح دیگر برنامه های جامع برای کاهش شکاف توسعه ای استان تصریح کرد: توجه به بهبود فضای کسب وکار بمنظور ایجاد اشتغال و اصلاح نظام بودجه ریزی کشور از مهمترین برنامه هایی است که بازتولید عدالت در توسعه استان را به دنبال خواهد داشت ،از اینرو توجه به این دومولفه مهم را در دستور کار قرار داده ایم .

وی با تقدیر از تلاش های مسئولین شهرستان واستان ایلام گفت : اقدامات بسیار خوبی از سوی استاندار و مجموعه مدیران دستگاههای اجرایی استان صورت گرفته است که جای تقدیر دارد ،اما در عین حال در قیاس با دیگر استانها و برای نیل به اهداف توسعه ای دوندگی بیشتری لازم است .

بسطامی از مسئولین استان پیگیری امورات مردم را خواستار وگفت : برای رفع مشکلات و رفع موانع موجود برای خدمت به مردم استان در هر وزارتخانه ای که لازم باشد به همراه مدیران حضور خواهند یافت.

سارا فلاحی :آدم عاقل در مسیر رسوایی سیاسی واقتصادی خود گام بر نمی دارد 

سارا فلاحی دیگر نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنان خود با اشاره به دغدغه امام جمعه موقت شهرستان چرداول در خصوص ضرورت نگاه مساوی به مناطق مختلف استان از سوی نمایندگان گفت :یکی از عواملی که پس از 4سال رسوایی اقتصادی و سیاسی نمایندگان ادوار مختلف را رقم زد ،عدول از سوگند نمایندگی بود.

وی ادامه داد : آدم عاقل با قرار گرفتن درمسیر های اشتباه پیشین ،مسیر رسوایی واقتصادی را برای خودش باز نخواهد کرد. نگاه قبیله ای یکی از آفت های توسعه استان است و حرکت در این مسیر استان را در مسیر توسعه قرار نخواهد داد.

سارا فلاحی افزود : هرگز دنباله رو  بلایی که این نگاه بر سر شهرستانهای مختلف استان آورده _ نخواهم بود .باید برای توسعه استان مسیرهای ارتباطی مختلفی را دنبال نماییم و با نگاه قبیله گرایانه مسیر توسعه استان را مسدود نکنیم.

وی با اشاره به رد نگاه قبیله گرایانه در پیگیری امورات نمایندگی عنوان کرد : بعنوان نماینده تمامی مردم حوزه انتخابیه، اولین پیگیری رسمی خود رابه رفع موانع سد چناره در شهرستان چرداول اختصاص دادم.

فلاحی بیان داشت : هیچ مسئول باغیرتی نمی تواند در رایزنی های خود مشکلات شهرستان تازه تاسیس هلیلان را فراموش کند .برای بنده بعنوان نماینده ،جغرافیای استان مهم نیست ،هرجا مظلومیتی مشاهده کنم با صدای بلند فریاد خواهم کرد ،چه مظلومیتی بالاتر از مظلومیت استان وجود دارد که از شمال تا جنوب واز غرب تا شرق آن آثار ظلم وبی عدالتی مشهود است .

نماینده حوزه شمالی استان با تاکید بر پیگیری مشکلات مردم استان گفت : استان ما از سوی دولتهای مختلف مورد ظلم وبی عدالتی قرار گرفته است ،بعنوان نماینده این مردم ،وضعیت حاکم بر جای جای استان را بر سر مسئولین فریاد خواهم زد.

وی با اشاره به ابزار نظارتی نماینده برای تحقق مطالبات مردم استان خاطر نشان کرد : با وجود ابزار نظارتی نظیر ،تریبون مجلس ،تذکر واستیضاح وزیران ،درب وزارتخانه ها به روی نماینده باز خواهد شد ،با سکوت نماینده وتبدیل آن به ماشین امضاء ،استان در مسیر توسعه قرار نخواهد گرفت .

فلاحی افزود: قطعا عدم استیفای حقوق مردم ،به استانی با 3هزار شهید بر خواهد خورد .مجلس جای بزم نیست بلکه باید صدای مردم مظلومی بود که دختر بچه اشان بخاطر نداشتن اتاقی که در آن درس بخواند خودکشی می کند .دختر بچه هایی که زیر پایشان سرشار از ثروت است اما بخاطر محرومیت ،فقر ونداری خود را به دار می آویزند .

وی با یادآوری مزیت های اقتصادی استان گفت : با توجه به ظرفیت های متعدد استان ،ایلام می تواند به  پایلوت توسعه ایران تبدیل شود ،با مطرح شدن استان در سطح ملی ،خدمات دهی به آن نیز رنگ وبوی ملی به خود گرفته ودر کوتاه مدت می توان شاهد رفع تنگناها وفاصله های توسعه استان بود .لذا برای نیل به این هدف مهم ،هیچ تریبونی بهتر از تریبون مجلس نیست .

فلاحی ادامه داد : با قرار دادن مجلس و دولت در مقابل هم مشکلات کشور مرتفع نخواهد شد ،دنبال مچ گیری مسئولین نیستیم بلکه می خواهیم آنان را به خدمت بیشتر به مردم و رفع مشکلات آنان وادار کنیم .

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت : برای اینکه به مردم استان توهین نشود از تمامی ظرفیت های خود برای رایزنی و تعامل با وزرا ومسئولین در سطح ملی بهره گیری خواهم کرد،چرا که مسئولین باید بدانند نباید از استخوان شهدای این استان برای پایه های قدرت خود استفاده کنند.

عضو کمیسیون سیاست خارجی وامنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان داشت : مردم ما هشت سال از تمامی ظرفیت ها برای دفاع از مرزهای کشور استفاده کردند ،اینک نوبت مسئولین مرکز نشین است که با درک این موضوع وبواسطه خدمات هشت ساله مردم استان در دفاع از کشور ،به آنان خدمات شایسته ای ارایه نمایند .

سارا فلاحی بیان داشت : بعنوان یک استان مرزی باید نگاه به استان امنیتی باشد و تک تک مسایل ومشکلات استان از دریچه کمیسیون امنیت ملی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مردم با تاکید بر ضرورت حفظ شان مردم استان گفت : برای حفظ جایگاه مجلس وشان وجایگاه مردم باید وزرا در مجلس حضور یافته ودر جریان مطالبات واقعی مردم قرار گیرند .

وی افزود : باید برای رفع مشکلات مردم ،کلیت مجلس در پشت مطالبات مردم قرار گیرد ،با قرار گرفتن 290نماینده در پشت مطالبات مردم حوزه های انتخابیه ،مسیر برای توسعه ورفع مشکلات مردم هموار خواهد شد .

سارا فلاحی در پایان گفت : قول می دهم در راستای مطالبات به حق شما مردم ،تمام تلاش وسعی خود را به کار ببندم .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار