عزیزاله عباس پور در گفتگو با تابناک:
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه از اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی بنا به ضرورت تسهیل فاصله گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و تسریع درخدمت رسانی به صورت الکترونیکی نمودن ابلاغ اوراق مالیاتی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 29 June 2020

عزیزاله عباسپور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:این طرح به منظور توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف و برنامه های سازمان در حوزه مکانیزاسیون فرایندها، اجرایی شده و هم اکنون مودیان مالیاتی می توانند با تایید و ارسال فرم الکترونیکی خود از خدمات مذکور بهره مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: آن گروه از مودیانی که فاقد ثبت نام قبلی کد اقتصادی هستند در هنگام ثبت نام می بایست همزمان فرم درخواست استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیکی و مدیرت درخواست ها را نیز در همان سامانه ثبت نام، تائید و ارسال نمایند. و آن دسته از مودیانی که قبلا دارای ثبت نام تکمیل شده تا مرحله 44 هستند می توانند با ورود مستقیم به بخش ابلاغ الکترونیک در سامانه ثبت نام سازمان امور مالیاتی اقدام به تائید و ارسال فرم درخواست نمایند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه افزود:لینک فرم مروطه هنگام تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد و ارزش افزوده، ارسال فهرست معاملات سه ماهه و نیز هنگام ارسال لیست های حقوق ماهیانه در اختیار مودی قرار داده می شود .

عباس پور تصریح کرد:پیش نیاز بهره مندی از خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، ثبت نام تکمیل شده مودیان در سامانه کد اقتصادی و رسیدن به وضعیت 44 در این سامانه می باشد و تائید و درخواست فرم درخواست باید توسط مودی صورت گیرد و برای اشخاص حقیقی که دارای پرونده های مالیاتی متعدد شغلی می باشند، ارائه درخواست صرفا برای یکی از پرونده های مالیاتی کفایت می کند و پس از تسلیم اولین درخواست، مودی می تواند کلیه اوراق مالیاتی تشخیص و قطعی مربوط به تمام پرونده های شغلی خود را در یک حساب کاربری واحد دریافت نماید. در مورد پرونده های مشارکتی نیز شریک اصلی باید فرم درخواست بهره مندی از خدمات ابلاغ الکترونیکی را تکمیل و ارسال نماید. در مورد اشخاص حقوقی، درخواست فوق الذکر می بایست توسط مدیر شرکت یا یکی از صاحبان امضای مجاز شرکت تسلیم شود .

به گفته این مسئول، اوراقی که در سامانه های مالیاتی مربوط، صادر می شوند به طور خودکار در حساب کاربری متقاضیان ابلاغ الکترونیکی بارگذاری میشوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه در پایان گفت:مهلت دو هفته ای فوق مربوط به این مرحله از اجرای طرح می باشد و در مرحله بعدی طرح و با آشنا شدن مودیان با روال اجرایی طرح، از ابتدای مرداد ماه 99 این مهلت به یک هفته تقلیل خواهد یافت و مودیان مالیاتی جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با مرکز ارتباط مردمی 1526 تماس حاصل نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار