مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرمانشاه از آماده سازی خط تله کابین کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 29 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،وحید شامبیاتی ، با اشاره به شروع عملیات اجرایی پروژه تله کابین از اوایل اردیبهشت امسال گفت: این پروژه طی برنامه چهار ساله فاز بندی شده و قرار است فاز اول آن که شامل راه اندازی خط تله کابین است تا 22 بهمن و یا نهایتا تا پایان سال به بهره برداری برسد.

شامبیاتی با اشاره به پیشرفت مطلوب این پروژه با گذشت دو ماه از شروع آن گفت: 12 پایه در این پروژه نصب می شود که هم اکنون مراحل نصب پایه هفتم آن در حال انجام است و اگر مشکل خاصی پیش نیاید خط تله کابین سر موعدد مقرر یعنی تا پایان امسال تحویل می شود.

وی افزود: مسیر این پروژه 1500 متر است و اختلاف ارتفاع بین پایین ترین و بلندترین نقطه مسیر حدود 500 متر است.

شامبیاتی رقم سرمایه گذاری در این پروژه را 170 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در فاز اول این پروژه حدود 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود.

وی افزود: سرمایه گذار پروژه قرار است در دو سایت پایین و بالای پروژه، مجتمع های گردشگری تفریحی و نیز رستوران احداث کند که این اقدامات در سالهای آتی صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به تغییر مسیر خط تله کابین در سال 1397 گفت: مسیر اولیه تله کابین کرمانشاه با وجود دارا بودن مجوز از سوی میراث فرهنگی، به عنوان یک مانع میراثی شناخته شد و در همین راستا برای صیانت از آثار تاریخی طاقبستان، با وجود سرمایه گذاری بسیار در این مسیر، آن را تغییر داده و مسیر جدیدی برای آن تعریف کردیم.

شامبیاتی تصریح کرد: مسیر جدید و فعلی تله کابین دارای مجوز از میراث فرهنگی بوده و با دارا بودن حدود هزار متر فاصله از حریم میراث فرهنگی تاقبستان، مانع میراثی محسوب نمی‌شود.

وی افزود: طی جلسات مختلف با حضور کارشناسان میراث خط جدید تعریف شده و مجوزهای لازم در این زمینه از میراث فرهنگی اخذ شده و قرار بر این است در سایت بالای پروژه احداث پایه ها با حضور کارشناسان میراث فرهنگی صورت گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار