در این مقاله قصد داریم 4 نوع از پرکاربردترین این محصولات که اغلب بر پایه ورق گالوانیزه هستند را به شما معرفی کنم.
کد خبر: ۸۶۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ 29 June 2020

ورق گالوانیزه

چه قصد ساختمان‌سازی داشته باشید و چه بخواهید در پروژه‌های صنعتی بزرگ سرمایه گذاری کنید، همیشه یکی از مهم‌ترین مواد اولیه مورد نیازتان ورق‌های فلزی و دیگر محصولات آهنی هستند. با توجه به این موضوع در این مقاله قصد داریم 4 نوع از پرکاربردترین این محصولات که اغلب بر پایه ورق گالوانیزه هستند را به شما معرفی کنم. پس با ما همراه باشید:

ورق گالوانیزه چیست؟

ورق گالوانیزه چیست؟ معرفی 4 محصول فلزی مهم صنعتی

احتمالا خودتان به خوبی با کاربرد ورق‌های فولادی در صنعت آشنایی دارید و می‌دانید که مخصوصا در شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ دولتی محصولات فولادی استفاده زیادی دارند. اما نکته مهم در مورد این محصولات این است که آنها مقاومت پایینی در مقابل رطوبت دارند. با توجه به همین نکته و البته حساسیتی که در پروژه‌ها دارند، باید برای رفع این نقطه ضعف کاری انجام شود.

یکی از مهم‌ترین راهکارها، گالوانیزه کردن ورق‌هاست. در این فرآیند یک لایه محافظ و مقاوم دور خود لایه اصلی کشیده می‌شود. به این ترتیب لایه مادر در مقابل رطوبت و زنگ زدگی مقاومت بالایی پیدا می‌کند. البته اینکه ورق‌ها چقدر مقاومت پیدا کنند، رابطه مستقیمی با این موضوع دارد که ضخامت ورق گالوانیزهِ روی آن چقدر باشد.

مقدار آن می‌تواند از 100 گرم بر هر متر مربع تا 350 گرم متغیر باشد. اغلب ورق های گالوانیزه موجود در بازار که از کشور چین وارد شده‌اند، دارای ضخامتی در حدود 100 گرم هستند. در مقابل ورق‌های باکیفیت‌تر ژاپنی و کره‌ای ضخامت حدود 180 گرم دارند.

گالوانیزه کردن ورق‌ها به کمک روش‌های مختلفی انجام می‌شود از جمله روش غوطه‌ور کردن در حوضچه مذاب که رایج‌ترین راهکار است. تاریخچه گالوانیزه کردن ورق‌های فولادی هم به حدود دهه 1750 میلادی برمی‌گردد. البته طی این سالها بارها روش اول مورد تحقیق و بهبود قرار گرفته.

اگر نیاز به خرید ورق گالوانیزه دارید، مجموعه ایران فرمینگ با تجربه بالا و کیفیت مناسب محصولات، می‌تواند یک مرجع مناسب برای پاسخگویی به نیاز شما باشد.

ورق رنگی چیست؟

 ورق گالوانیزه چیست؟ معرفی 4 محصول فلزی مهم صنعتی

ورق رنگی که با نام‌های دیگری مثل ورق پیش‌رنگ هم شناخته می‌شود، از جمله دیگر کالاهای فلزی پرمصرف در بازار است. در اصل اینها همان ورق گالوانیزه هستند که از 2 طرف در مقابل پوشش رنگی الکترواستاتیک قرار گرفته‌اند.

رنگ کردن این ورق‌ها 2 دلیل اصلی دارد: دلیل اول زیباتر کردن محصول نهایی است؛ اما دلیل دومی که باعث می‌شود ورق های گالوانیزه را در مقابل پوشش رنگی الکترواستاتیک کوره‌ای قرار بدهند، کمک به افزایش مقاومت آن است. بالاتر گفتیم که ورق‌های عادی فولادی برای افزایش مقاومت در مقابل رطوبت به ورق گالوانیزه تبدیل می‌شوند. پس حالا احتمالا خودتان می‌دانید که با قرار گرفتن یک لایه رنگی محکم در دو طرف این ورق‌ها، چه استحکامی به آنها بخشیده خواهد شد. مراحلی که برای تبدیل ورق گالوانیزه به ورق رنگی طی می‌شود از این قرار است:

  1. در مرحله اول سطح ورق‌ها چربی زدایی می‌شود. این کار می‌تواند به کمک روش سرد الکتریکی یا شستشوی گرم با مواد قلیایی انجام شود. (روش شستشوی گرم رایج‌تر است)
  2. در مرحله دوم بعد از شستشوی ورق با آب گرم و همینطور خشک کردن به کمک باد گرم، یک لایه رنگ از جنس پلی استر یا اپوکسی به عنوان زیر رنگ روی آن پاشیده می‌شود.
  3. در مرحله آخر رنگ نهایی روی ورق پاشیده شده و در کوره تثبیت می‌شود. همینطور گاها لایه‌های محافظی از جنس pvc یا pet روی ورق قرار می‌گیرد.

اگر شما هم قصد خرید ورق رنگی و استفاده از آن را دارید، می‌توانید به وب سایت ایران فرمینگ سر زده و بعد از مشاهده اطلاعات کامل، برای خرید آن با قیمت مناسب اقدام کنید.

 

فرمینگ(ورق شیروانی) چیست؟

ورق گالوانیزه چیست؟ معرفی 4 محصول فلزی مهم صنعتی

ورق شیروانی اغلب در ساخت ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورق اولیه فرمینگ ها همان ورق های گالوانیزه، فولادی و... است که به کمک دستگاه‌های مخصوص و فرآیندی خاص شکلدهی می‌شوند. فرمینگ ها انواع مختلفی دارند. مثلا در یک نوع دسته بندی با توجه به نوع شکل فرم گرفتن آنها، به انواعی مثل:

  • ورق فرمینگ شیروانی،
  • ورق فرمینگ ذوزنقه،
  • ورق فرمینگ سفال،
  • دیواری،
  • و...

تقسیم بندی می‌شوند. اگر می‌خواهید با کمک فرمینگ یک ساختمان متفاوت و زیبا بسازید، پیشنهاد می‌کنم قبل از انتخاب نهایی سری به وب سایت ایران فرمینگ زده و با انواع این محصول آشنا شوید.

همینطور می‌توانید در این سایت بعد از انتخاب محصول مورد نظر نسبت به مزایای آن و البته نیاز خودتان، اقدام به دریافت مشاوره از پشتیبانان ایران فرمینگ کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با 4 نوع از مهم‌ترین محصولات فلزی ساختمانی و صنعتی آشنا کرده و اطلاعات کلی اما مفیدی در مورد هر کدام در اختیار شما بگذاریم. این محصولات عبارت بودند از:

  • ورق گالوانیزه،
  • ورق رنگی،
  • ورق سیاه،
  • ورق فرمینگ.

ورق سیاه چیست؟

ورق گالوانیزه چیست؟ معرفی 4 محصول فلزی مهم صنعتی

و در نهایت آخرین محصول آهنی که قصد داریم در این مقاله به شما معرفی کنیم، ورق سیاه ایران فرمینگ است. ورق سیاه یکی دیگر از محصولات فلزی پرکاربرد در صنعت است. نام دیگر این محصول، ورق نورد گرم است که در اصل نام روش ساخت آن (نورد گرم) روی آن گذاشته شده. نورد گرم یکی از راهکارها برای ساخت ورق فلزی با ضخامت اندک است. ورق‌های به دست آمده در این روش ساخت، به دلیل ذوب شدن مواد اولیه درونی، به رنگ تیره در می‌آیند و همین موضوع باعث شده اسم آن را ورق سیاه بگذارند.

در مورد کاربرد ورق سیاه: این محصول یکی از پرکاربردترین محصولات در صنعت است. اگر بخواهیم به صورت خلاصه به کاربردهای آن اشاره کنیم باید از این موارد نام ببریم:

  • تولید مخازن،
  • صنعت خودرو،
  • صنایع کشتی سازی،
  • ساختمان سازی ،
  • و...

ورق های سیاه در ضخامت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. از ضخامت 2 میلیمتر گرفته تا 60 میلیمتر. در حال یه عنوان بزرگترین تولید کننده‌های ایرانی این ورق‌ها به میتوان به فولاد مبارکه اصفهان، فولاد اکسین، فولاد کاویان و... اشاره کرد.

مجموعه ایران فرمینگ هم یکی از معتبرترین فروشنده‌های این ورق در سطح کشوری است. می‌توانید برای بررسی این محصول، قیمت آن و همینطور دریافت مشاوره رایگان درباره خرید، به وب سایت ایران فرمینگ وارد شوید.

 

علاوه بر این یک مجموعه معتبر و قدرتمند در زمینه فروش این محصولات را هم به شما معرفی کردیم. ایران فرمینگ با سابقه چندین ساله فعالیت مطمئنا می‌تواند همراه خوبی برای شما باشد. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید؛ با آرزوی موفقیت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار