شهید حاج علی حاجبی را بی اغراق می‌توان حاج‌قاسم استان هرمزگان دانست. چند همایش و شب خاطره و شب شعر برای شناساندن شخصیت این شهید والا مقام برگذار کرده‌اید؟
کد خبر: ۸۶۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 30 June 2020

«تابناک»، حسن عباسی؛ امروز دهم تیرماه سالروز شهادت سردار علی حاجبی جانشین لشکر ۴۱ ثارالله است. سردار دلاوری که در عنفوان جوانی از تمام لذات دنیا چشم پوشی کرد و با شروع جنگ برای دفاع از وطن و مردمش به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و تا زمان شهادتش برنگشت.

سردار علی حاجبی در سال ۴۱ در بخش رودخانه (هرمزگان) از خانواده‌ای کم درآمد ولی متدین ، وطن دوست ، عاشق اسلام و امام چشم به جهان گشود.
از کودکی زحمتکش ، اهل کار و تلاش و در فراگیری درس کوشا و ساعی بود. با شروع جنگ تحمیلی و در سن ۱۸ سالگی داوطلبانه در قالب نیروهای داوطلب به سوی جبهه‌ها شتافت و هم‌رزم بزرگانی چون شهید چمران و شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

مسئولان استانی بدانند

نبوغ و هوش بالای وی در برنامه‌ریزی و هدایت برنامه‌های مخابراتی جنگ و جایگزین کردن ارتباطات با سیم به جای بی‌سیم به منظور جلوگیری از لو رفتن عملیاتها و شنود مکالمات رزمندگان توسط دشمن بعثی زبان زد همگان است.

شهید بزرگوار در سال ۱۳۶۵ در سن ۲۴ سالگی جاودانه شد و به مقام رفیع شهادت نائل گردید. در زمان شهادت در جیب ایشان دو اسکناس پیدا می‌کنند که روی یکی از آنها نوشته بود متعلق به بیت المال است.

مقام معظّم رهبری فرمودند"زنده نگه داشتن یاد شهدا و راه آنها امروزه کمتر از خود شهادت نیست "

مسئولان استانی بدانند

مسئولین هرمزگان بخصوص شهردار و شورای شهر بندر عباس برای شناساندن امثال شهید سردار علی حاجبی چه کرده‌اید؟شهید حاج علی حاجبی را بی اغراق می‌توان حاج‌قاسم استان هرمزگان دانست. چند همایش و شب خاطره و شب شعر برای شناساندن شخصیت این شهید والا مقام برگذار کرده‌اید؟
چند اتوبان و فرهنگسرا به نامش ساختید؟ چند برنامه مستند و کلیپ از زندگی سراسر افتخار این سردار بزرگ هرمزگانی به نمایش درآوردید؟

شما شهدا را فراموش کرده‌اید و شاید یکی از دلایل عمده‌ی عقب ماندگی استان در تمام زمینه‌ها پس از عملکرد عقیم مسئولین ، فراموش کردن شهدا و فرهنگ شهادت در میان مدیران استان است.

مسئولان استانی بدانند

عضو شورای شهر و نماینده مجلسی که خود را با «نلسون ماندلا» اشتباه گرفته و مداوم نامه به رئیس جمهور می‌نویسد و سایر مسئولین بدانند که امروز دهم تیر ماه روز شهادت سردار علی حاجبی ، قاسم سلیمانی هرمزگان است.

در چند جای شهر امروز از ایشان یاد شد؟ چند بنر و دیوار مزیّن به تمثال ایشان شد؟ بدانید که شمایان فراموش و مغضوب این ملّت خواهید شد و شهدای سرافراز ما همیشه چون ستارگان خواهند درخشید. عملکرد شما توسط مردم رصد خواهد شد . عملکرد شما را نه فراموش می کنیم و نه خواهیم بخشید.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار