در همايش معاونين عمراني استانداري هاي سراسر كشور مطرح شد؛
تابناک گیلان/ معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور و رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور با بيان اينكه، كشور در شرايط كنوني نيازمند همياري و تعاون جدي است؛ گفت: بايد با تقويت فعاليت هاي عمراني و پيشبرد طرح اقدام ملي مسكن، سطح رضايتمندي عمومي را در كشور افزايش دهيم.
کد خبر: ۸۶۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ 01 July 2020
جمالي نژاد: كرونا نباید مانع ادامه فعاليت هاي عمراني در كشور شود
 

تابناک گیلان/ معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور و رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور با بيان اينكه، كشور در شرايط كنوني نيازمند همياري و تعاون جدي است؛ گفت: بايد با تقويت فعاليت هاي عمراني و پيشبرد طرح اقدام ملي مسكن، سطح رضايتمندي عمومي را در كشور افزايش دهيم.

 

مهدي جمالي نژاد كه دهم تيرماه در همايش مجازي معاونين عمراني استانداري هاي سراسر كشور كه در محل وزارت كشور تشكيل  شد، سخن مي گفت، افزود: امسال سال پاياني دولت  يازدهم است و براي همين بايد فعاليت هاي عمراني و توسعه اي در كشور با برنامه ريزي جدي تر با محوريت معاونت هاي عمراني استانداري ها انجام گيرد.

معاون عمراني وزير كشور با تاكيد بر اينكه متوجه مشكلات و نارسايي ها در حوزه مسئوليت ها و اختيارات معاونين عمراني استانداري هاي سراسر كشور هستيم؛ گفت: تلاش داريم در خصوص فعاليت هاي مسكن و ساير طرح هاي بزرگ عمراني هماهنگي خوبي با وزارت راه و شهرسازي داشته باشيم تا در عرصه عمل و اجرا دچار موازي كاري و تداخل مسئوليت نشويم.

جمالي نژاد در ادامه به تلاش و سخت كوشي هاي معاونين عمراني، شهرداري ها و دهياري در طي سال گذشته اشاره كرد و گفت: با توجه به بيماري كرونا و ساير مسائل اجتماعي انصافا، عملكرد خوبي از خودشان برجاي گذاشته اند و حضوري پر رنگ در صحنه ها داشتند.

كاهش درآمدهاي شهرداري از ديگر موضوعاتي بود كه معاون وزير كشور به آن اشاره كرد و گفت: شيوع بيماري كرونا درآمد شهرداري ها را به شكل قابل ملاحظه اي كاهش داد كه در اين خصوص تلاش داريم حمايت هاي لازم را از اين نهاد عمومي در جهت خدمت رساني بيشتر به مردم انجام دهيم.

رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي سراسر كشور از برگزاري ارزيابي مديران عمراني استان ها اعم از مديران شهري و روستايي در ماههاي آتي خبر داد و گفت: اين كار مشوق بيشتري به مديران عمراني در استانداري ها در خدمات رساني و انگيزه خدمت بيشتر براي كار و فعاليت مي دهد.

وي همچنين گفت: مشكلات استان ها و شهرداري ها با فعال شدن كارگروه مشترك با حضور معاونين عمراني استانداري ها و مديران ستاد رصد و پيشنهادهاي لازم براي حل چالش ها ارائه خواهد شد.

معاون عمراني وزير كشور در ادامه صحبت هايش از فعال شدن جلسات استانداران به صورت منطقه اي خبر داد و گفت: استان ها به پنج منطقه در كشور تبديل شده اند و مسائل استاني به صورت منطقه اي با حضور وزير كشور مورد بحث و كارشناسي قرار خواهد گرفت.

وي در اين خصوص گفت: متناظر با جلسات استانداران، جلسه معاونين عمراني هم به صورت منطقه اي در محل وزارت كشور به صورت ماهيانه برگزار خواهد شد.

جمالي نژاد با تاكيد بر اينكه بايد به صورت سيستمي و هماهنگ در استان ها عمل كنيم؛ گفت: از معاونين عمراني استانداري ها در خواست دارم در حوزه هاي اقتصادي و امنيتي هم وارد شوند و در اين بخش ها كمك كنند.

وي در اين خصوص گفت: عملكرد خوب در بحث هاي عمراني به صورت غير مستقيم روي مساله رضايتمندي عمومي تاثير مي گذارد و اين رضايتمندي به صورت اتوماتيك، سطح اعتماد و رضايتمندي در سطح ملي را تقويت مي كند.

معاون وزير كشور از فعال شدن دوباره برنامه هاي سفرهاي استاني با هدف افزايش نشاط و شادابي در كشور خبر داد و گفت: بايد بتوانيم در فضاي سخت كنوني در كنار يكديگر، كارهاي عمراني و حوزه مسكن را در كشور دنبال كنيم و احياناً بيماري كرونا مانع از اين نشود كه فعاليت هاي عمراني مان در كشور تعطيل شود.

 جمالي نژاد در پايان خاطر نشان كرد كه قرار است طي نشستي مشترك با حضور مهندس اسلامي وزير راه و شهرسازي، مشكلات اجرايي در حوزه طرح اقدام ملي مسكن مطرح و موانع و چالش ها مورد بررسي قرار گيرد.

در اين نشست معاونين استانداري هاي سراسر كشور كه به صورت ويدئو كنفرانسي در جلسه امروز حضور داشتند ديدگاهها و نظرات خود را در خصوص چالش هاي پيش روي اجراي طرح اقدام ملي مسكن بيان نمودند. كافي نبودن تسهيلات بانكي، مشكل زمين براي ساخت مسكن، گران تمام شدن هزينه تامين مسكن براي بخش نيازمند جامعه و عدم توجه به ظرفيت هاي بومي و نيازهاي محلي استان ها ساير مواردي بود كه معاونين عمراني استانداري ها در خصوص طرح اقدام ملي مسكن در كشور عنوان كردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار