مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه بر لزوم مبارزه جدی با قاچاق احشام در مناطق مرزی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 01 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر امید حاج محمدی در بازدید از مرزهای شهرستان سرپل‌ذهاب در راستای مقابله با قاچاق احشام، با تاکید بر لزوم مبارزه جدی با قاچاق احشام در مناطق مرزی گفت: برای جلوگیری از قاچاق احشام پلاک کوبی دام های سبک و سنگین در مناطق مرزی غرب کشور ضرورت دارد.

حاج محمدی با بیان اینکه حمل و نقل دام ها بدون پلاک کوبی و اخذ برگه قرنطینه از دامپزشکی تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده با آن مقابله خواهیم کرد، گفت: باید با مسببان تخلفات دامپزشکی به ویژه در زمینه قاچاق احشام با کمک دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در امر مبارزه با این پدیده با جدیت برخورد شود.

حاج محمدی اضافه کرد: استان کرمانشاه از نظر دامپروری جایگاه خوب و روند رو به رشدی دارد، لذا جلوگیری از قاچاق دام اهمیت بیشتری در توسعه صنعت دام و صادرات آن در سال جهش تولید دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

حاج محمدی ادامه داد: از ابتدای امسال با توجه به دستور العمل اجرای طرح پلاک کوبی بالغ بر 82 هزار و 713 راس دام سبک و 396 راس دام سنگین خارج از استان پلاک کوبی شدند، همچنین در این بازه زمانی پلاک کوبی 249 دام سنگین و 2 هزار و 526 دام سبک داخل استان کرمانشاه انجام گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود که همه دام های روستاهای نوار مرزی پلاک کوبی و در سامانه هویت دام ثبت شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار