سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه از رشد ۲۲۲ درصدی ارزش معاملات بورس منطقه‌ای کرمانشاه در سه ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 01 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،اعظم فرجی ارزش معاملات انجام شده در بورس منطقه‌ای کرمانشاه در سه ماهه امسال را بیش از 26 هزار و 144 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: افزایش 222 درصدی ارزش معاملات را در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم.

وی از معامله دو میلیارد و 184 میلیون سهم و حق تقدم هم در این مدت یاد کرد و ادامه داد: در حجم معاملات تغییر خاصی نسبت به سال گذشته نداشتیم و عمده تغییر قیمت رخ داده ناشی از بالا رفتن قیمت سهام بوده، نه افزایش حجم معاملات.

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به روند صعودی شاخص کل بورس طی حدود شش ماه اخیر، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ها و اقداماتی که در دست انجام است به نظر می‌رسد روند مثبت بازار البته با شیب ملایم‌تری نسبت به چند ماه اخیر، همچنان ادامه داشته باشد.

فرجی یکی از عوامل اثرگذار بر وضعیت آتی بورس و روند صعودی آن را تصمیم بر کاهش 20 درصدی کارمزد معاملات دانست که باعث افزایش جذابیت بازار سرمایه برای متقاضیان خواهد بود.

وی اضافه کرد: کاهش 20 درصدی کارمزد معاملات در بازار سرمایه از ابتدای مرداد امسال اجرایی خواهد شد.

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه عامل دیگری که می‌تواند به تداوم روند صعودی بورس کمک کند را برنامه دولت برای عرضه صندوق‌های سرمایه‌گذاری و توجه ویژه به بورس دانست.

وی همچنین از تصمیم دولت برای تسهیل روند پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه خبر داد و عنوان کرد: قرار است با همکاری سازمان امور مالیاتی، برای شرکت‌هایی که در سال 1399 وارد بورس می‌شوند بخشودگی‌های مالیاتی در نظر گرفته شود که این کار به افزایش عمق بازار کمک خواهد کرد.

فرجی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر وقتی وضعیت بازارهای موازی بورس مانند طلا و ارز را می‌بینیم که همگی روند صعودی دارد، به نظر می‌رسد که این روند صعودی برای بازار سرمایه نیز ادامه داشته باشد.

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه یادآور شد: البته نباید فراموش کنیم بازار سرمایه ریسک خود را دارد و افراد باید حتما با دانش کافی و انتخاب صحیح وارد بازار شوند، در غیراینصورت ممکن است سرمایه خود را از دست بدهند.

فرجی تاکید کرد: به هر حال بازار در جریان روند صعودی خود نیازمند یکسری اصلاحات هم خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار