مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: حدود ۷۵ درصدظرفیت سد‌های کشور پُر از آب است.
کد خبر: ۸۷۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ 02 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمد حاج رسولیها، امروز(12 تیر) در حاشیه افتتاح سد شرفشاه سومار در استان کرمانشاه اظهار کرد: امسال در قالب پویش "الف.ب. ایران" قرار است 10 سد مخزنی در کشور به بهره برداری برسد که سد شرفشاه چهارمین سدی است که امسال وارد مدار بهره برداری می شود.

وی با اعلام اینکه هم اکنون 186 سد ملی با حجم مخزن 51 میلیارد مترمکعب در کشور داریم، گفت: از این تعداد 43 سد در دولت های یازدهم و دوازدهم به بهره برداری رسیده است.

حاج رسولیها با بیان اینکه در حال حاضر 75 درصد حجم مخازن سدهای کشور پر از آب است، عنوان کرد: این درحالیست که امسال 39 درصد کاهش ورودی به سدها داشتیم، اما با مدیریتی که انجام دادیم، میزان ذخایر نسبت به سال قبل تنها سه تا چهار درصد کاهش یافته است.

وی افزود: با ذخیره کافی آب پشت سدها، تابستان امسال برای تامین آب شرب از محل سدها مشکلی نداریم و اگر مشکلی باشد در بخش توزیع است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار کرد: در استان کرمانشاه نیز با وجود اینکه ورودی سدها نسبت به سال گذشته نصف شده و از 2.4 میلیارد مترمکعب به حدود 1.1 میلیارد مترمکعب رسیده، اما تغییر چندانی در حجم آب ذخیره پشت سدهای استان نداریم.

وی همچنین با اعلام اینکه برای احداث سد مخزنی شرفشاه با حجم مخزن 101 میلیون مترمکعب حدود 500 میلیارد تومان هزینه شده، گفت: این سد علاوه بر تامین آب شرب و صنعت، 3055 هکتار از اراضی منطقه را نیز آبی می کند.

حاج رسولیها گفت: حداکثر تا دو ماه آینده 60 درصد از شبکه های پایین دست این سد نیز وارد مدار بهره برداری می ظرفیت سدهاشود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار