دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، مشکل عمده واحد‌های تولیدی را کمبود نقدیندگی دانست و گفت: ۲۸۰ واحد از یک‌هزار و ۱۱۲ واحد صنعتی استان به‌صورت تعطیل و یا نیمه تعطیل است و مابقی نیز با ظرفیتی بین ۳۰ تا ۸۰ درصد مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۸۷۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 02 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،فرهاد مرزی ضمن تبریک هفته صنعت به صنعتگران و تلاشگران استان، اظهار داشت: واحدهای تولیدی استان با توجه به شرایط اقتصادی حاکم امروز در جامعه توانسته‌اند با حفظ تولید و اشتغال به فعالیت خود ادامه دهند.

وی به وجود یک‌هزار و 112 واحد صنعتی در استان اشاره و بیان کرد: حدود 280 واحد از این تعداد به‌صورت تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند و مابقی نیز با ظرفیتی بین 30 تا 80 درصد مشغول به‌ تولید برای استان و خارج از استان و حتی صادرات هستند.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بحث نقدیندگی را اهم مشکلات واحدهای تولیدی دانست و گفت: واحدها با مشکلات نقدیندگی روبه رو هستند نرخ ارز دائما تغییر می‌کند به طوری که دیگر واحدها قادر به خرید تعهدی نیستند و باید به صورت نقدی خرید کنند، در حال حاضر سرمایه در گردش تمام تولیدکنندگان به یک‌چهارم و یک‌پنجم رسیده است.

وی به مشکلات بازار فروش هم اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: توان خریداری به علت شیوع ویروس کرونا کم شده همین سبب شده فروش تولیدکنندگان، کم و با مشکلاتی مواجه شوند.

مرزی در خصوص حمایت خانه، صنعت و معدن از واحدها در این رابطه، افزود: در تلاش هستیم به هر طریق ممکن واحدهای خود را حمایت کنیم به عنوان مثال در یک پیشنهاد به مسؤولان از آن‌ها خواسته‌ایم سرمایه در گردش را با نرخ سود پایین و بازپرداخت دو تا سه سال برای تولیدکنندگان فراهم کنند.

این مسؤول در توضیح برنامه‌های تدارک دیده برای هفته صنعت، گفت: براساس جلساتی که با ارگان‌های ذی‌ربط داشته‌ایم قرار است از 34 واحد نمونه، که تعدادی از آن‌ها با توجه به بحث کرونا خط تولید را تغییر داده‌اند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تجلیل به عمل آید.

وی تجلیل از واحدهای پیشکسوت، جوانان نمونه، و دیدار با آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه و نصب بنرهایی در راستای آگاه‌سازی مردم از مناسبت این هفته را در قالب دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته بیان کرد.

مرزی در پایان، از سربازان جبهه اقتصادی که در این شرایط سخت و دشوار واحد خود را حفظ کرده و نیروهای خود را اخراج نکرده‌اند تشکر و قدردانی کرد و از مسؤولان استانی خواست قدر این سربازان اقتصادی که در این جبهه اقتصادی در حال فعالیت هستند را بدانند و از آن‌ها حمایت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار