دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: در فاز اول اردوگاه توانمندسازی معتادان بهبودیافته کنگاور، برای ۴۰۰ نفر از معتادان بهبود یافته اشتغال ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 02 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،علی شمشیری در خصوص آخرین وضعیت پروژه اردوگاه توانمندسازی معتادان متجاهر واقع در شهرستان کنگاور، اظهار داشت: با تصویب ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه و موافقت وزارت کشور اردوگاه در شهرستان کنگاور به مساحت 20 هکتار که مربوط به مهاجران جنگی حلبچه و به صورت متروکه و ویرانه بود به اردوگاه توانمندسازی معتادان بهبودیافته تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اعتباری را از طریق استان و بخشی را ستاد مبارزه با مواد مخدر برای این اردوگاه اختصاص داد و هم‌اکنون فاز اول آن با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه تصریح کرد: طی چند ماه آینده طبق تواقفاتی که با کارآفرینان برتری در حوزه بنیاد تعاون و کارآفرینی صورت گرفته کارآفرین و سرمایه‌گذاری فاز اول این مجتمع را تحویل می‌گیرد و متعهد شده در فاز اول، 400 نفر از معتادان بهبود یافته را مشغول به کار کند.

وی ادامه داد: در صورتی که این بیماران خود را باور کنند و دیگر سراغ مصرف مواد مخدر نروند طبق قوانین کار از مزایای حقوق قانونی و بازنشستگی برخوردار می‌شوند.

شمشیری در خصوص زمان افتتاح فاز اول این اردوگاه، گفت: فاز اول اردوگاه توانمندسازی بهبودیافتگان اعتیاد در کنگاور طی چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر، گفت: ساماندهی و جمع‌آوری معتادان متجاهر بر عهده دولت است، توسط نیروی انتظامی و شهرداری جمع‌آوری تحویل مراکز ماه 16 (بهزیستی) داده می‌شوند.

شمشیری ادامه داد: عده‌ای از این معتادان که صاحب خانه و خانواده هستند از طریق سایر مراکز مانند 128 مراکز دارویی استان که متولی آن دانشگاه است یا مراکز اقامتی ماده 15 که حدود 25 مرکز در استان است روند درمان خود را طی می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار