به گزارش «تابناک»؛ این روز‌ها با گسترش روزافزون تکنولوژی و تنوع در فضای مجازی، مردم بخش عمده‌ای از اطلاعات خود را از این بستر دریافت می‌کنند؛ لذا باید با تزریق اطلاعات درست مردم را نسبت به رخداد‌ها آگاه کرد؛ کاری که نمایندگان سعی می‌کنند از طریق صفحات مجازی خود به خصوص توییتر به بهترین شکل انجام دهند.
کد خبر: ۸۷۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵ 02 July 2020
 
 
 
 
تابناک گیلان/ نمایندگان در چند روز گذشته، علاوه بر مصاحبه با رسانه‌های مختلف از طریق صفحات مجازی خود نسبت به اتفاقاتی همچون قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین و معضل افزایش قیمت مسکن و اجاره بها واکنش دادند.
 

به گزارش «تابناک»؛ این روز‌ها با گسترش روزافزون تکنولوژی و تنوع در فضای مجازی، مردم بخش عمده‌ای از اطلاعات خود را از این بستر دریافت می‌کنند؛ لذا باید با تزریق اطلاعات درست مردم را نسبت به رخداد‌ها آگاه کرد؛ کاری که نمایندگان سعی می‌کنند از طریق صفحات مجازی خود به خصوص توییتر به بهترین شکل انجام دهند.

در هفته جاری که جلسات علنی مجلس شورای اسلامی به دلیل سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه تعطیل است، اتفاقات مختلفی در کشور به خصوص گرانی فزاینده قیمت مسکن و اجاره بها رخ داد که نمایندگان با توییت‌هایی وعده حل این مشکل را دادند.

آن چه در زیر می خوانید بخشی از توییت‌های برخی از نمایندگان است.

مسکن و حل نشدن معضل گرانی فزاینده آن

علی نیکزاد، نایب رییس مجلس که سابقه وزارت راه و شهرسازی را هم دارد، بخشی از مشکل مسکن را در بی توجهی دولت به پروژه مسکن مهر دانست و نوشت: در انتخابات شاهد نارضایتی مردم از عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم بودیم. ‏مردم امیدی از جانب دولت برای حل مشکلات معیشت، ازدواج، مسکن، تولید و اشتغال، صنعت، کشاورزی و تجارت نمی‌بینند.

‏مسکن مهر بهترین حربه در برابر تحریم‌ها بود، اما دولت یازدهم جفا کرد و بنده در قامت خادم مردم باید عرض کنم که اطلاعات غلطی به آقای روحانی در مورد مسکن داده شد و به این ترتیب حدود شش سال از عمر دولت ایشان رفت، در حالی که در جهت اتمام پروژه مسکن مهر کاری انجام نشد.»

 

محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران با هشتک مجلس جهادی تاکید کرد که مشکل مسکن با برنامه هایی که در حال حاضر دولت و بانکها در دست اقدام دارند حل نخواهد شد. کمیسیون عمران بجد پیگیر این خواهد بود تا دولت منفعل را به تحرک برای حل مشکل مسکن درآورد. با اقدامات جهادی مجلس یازدهم انشاالله شاهد حل شدن ریشه ای مشکلات حوزه مسکن خواهیم بود.

اقبال شاکری عضو دیگر کمیسیون عمران با توییتی تند به طرح ساخت مسکن ۲۵ متری واکنش نشان داد و نوشت: «ایده ساخت خانه های ۲۵متری توهین به مردم است و برای فرار از مسئولیت! ‏آیا مسئولان پیشنهاد دهنده و خانواده‌شان حاضرند یک ماه در چنین خانه ای زندگی کنند؟ ‏ای کاش خجالت بکشیم و کار‌ کنیم.»

اما سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیات رییسه مجلس واکنش متفاوتی داشت. او توییت خود را عبارت « ‏پیشنهاد جدی » آغاز کرد و گفت که ‏چند واحد ۲۵ متری ساخته شده و مبتکران این طرح به همراه روسای ارشد دولت منفعل درآن ساکن شوند تا یاد بگیرند اگر نمی توانند مشکلی راحل کنند،دست کم با روان مردم بازی نکنند. ‏قرار نبود با چنین پیشنهاداتی سوهان روح باشید.

او در نهایت هم توییت خود را با این شعر به پایان رساند «تو که نوشم نه‌ای نیشم چرایی، ‏نمک پاش دل ریشم چرایی»

بررسی قراداد ۲۵ ساله ایران و چین در مجلس

یکی از معدود نمایندگانی که پیرامون ابهامات به قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین واکنش نشان داد، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران است که در صفحه توییتر خود نوشت:« برای کسب اطلاع از برنامه همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، با رییس کمیسیون امنیت ‌ملی ‌و سیاست‌ خارجی تماس گرفتم. ‏فرمودند: وزیر خارجه برای ارائه توضیحاتی در این خصوص، یکشنبه (پانزدهم تیر) مهمان آن کمیسیون است. ‏مردم نگران نباشند. مجلس با دقت قراردادهای خارجی را بررسی خواهد کرد تا تجربه برجام تکرار نشود.»

 

بررسی مشکلات اقتصادی مردم

تعداد دیگری از نمایندگان هم در توییت های خود گزارش هایی از چگونگی بررسی مشکلات اقتصادی مردم داده اند که از جمله آن محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز است که نوشت: «در جلسه بررسی چالش‌های حوزه‌ی رفاه و تامین اجتماعی استان، بر لزوم اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و نیز بر تداوم بیمه‌ی قالیبافان و رانندگان تاکسی تاکید کردیم.»

سیداحسان خاندوزی نماینده تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم از تدوین طرح های اقتصادی گفت و درباره فعالیت کمرنگش در توییتر نوشت: «گفت چند روز است پست نمی گذاری! ‏گفتم:

‏۱- درد اقتصادی مردم فوق زیاد است.

‏۲- از من انتظار حرف های استاد دانشگاهی مثل گذشته ندارند. انتظار اقدام دارند.

‏۳ - این هفته از صبحانه تا شام با اندیشکده ها و.. مشغول تدوین طرحهای اقتصادی هستیم.

‏نتیجه: هفته های بعد که به ثمر نشست بیشتر گزارش میدهم.»

 گزارش از بازدید از مناطق مختلف کشور

مالک شریعتی و مجتبی توانگر نمایندگان تهران به ترتیب گزارشی از بازدید از پیگیری های سفر خوزستان و وضعیت غیزانیه و همچنین روستای فشافویه ارائه کردند.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار