کد خبر: ۸۷۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ 03 July 2020
 

تابناک/مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: برای آمادگی و هماهنگی بیشتر اجرای مانور مشترک میان راه آهن و آتش نشانی در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال ۲ در جلسه مشترک با مدیرعامل و سایر مدیران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: اطلاع رسانی به موقع و آموزش موارد مهمی است که باید در راستای پیشگیری و مهار سوانح به آن توجه داشت.

وی افزود: از ظرفیت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت برای آموزش پرسنل استفاده می‌شود.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: برگزاری مانور مشترک با هدف ارزیابی، هماهنگی و ارتقاء توان امداد و نجات در تونل‌ها و ایجاد وحدت رویه میان دو دستگاه انجام خواهد شد.

ولدی ادامه داد: افزایش آگاهی و دانش همکاران، ایجاد فضای روانی لازم، بستر سازی فرهنگی جهت مقابله با حوادث، نهادینه کردن ایمنی، ایجاد سرعت عمل در امداد رسانی در نقاط صعب العبور منطقه و تحصیل نقاط قوت و ضعف نکاتی است که باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

شهرام مومنی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: با توجه به تجارب حوادث مختلف در سنوات گذشته باید برای مواجهه با هر حادثه‌ای آماده باشیم.

وی اضافه کرد: در سطح شهرستان رشت ۱۴ ایستگاه آتش نشانی در راستای اطفای حریق، رسیدگی به حوادث، پیشگیری و آموزش فعالیت می‌کنند.

 مومنی بیان کرد: با توجه به اینکه قدمت شیوه حمل و نقل ریلی در استان گیلان پایین است و دستگاه‌های امدادی آشنایی کمتری با راه آهن دارند، اقدامات ایمنی و شناختی در این حوزه حائز اهمیت است.
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت تصریح کرد: بایستی با در نظر گرفتن ظرفیت دو دستگاه تمهیدات لازم در خصوص حوادث احتمالی و چگونگی امداد رسانی اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در خصوص آموزش پرسنل راه آهن و برگزاری مانور مشترک آمادگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار