مربی و پیشکسوت هندبال بانوان از وضعیت هندبال بانوان در کرمانشاه انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۷۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 04 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،نشمین شافعیان، با اشاره به جایگاه خوب هندبال بانوان کرمانشاه در گذشته، اظهار کرد: حدود 20 سال پیش هندبال بانوان کرمانشاه جایگاه بسیار خوبی در کشور داشت و حتی تیم لیگ برتری داشتیم.

وی تصریح کرد: توجهی که آن زمان به هندبال بانوان در کرمانشاه می‌شد، باعث شده بود تا بتوانیم استعدادهای بسیار خوب و بزرگانی را در این رشته داشته باشیم که در سطح کشوری مطرح باشند.

این مربی تیم‌های لیگ برتری هندبال بانوان افزود: متاسفانه از 20 سال پیش تاکنون دیگر صدایی از هندبال بانوان در کرمانشاه شنیده نمی‌شود و دیگر کسی به این بخش توجهی نمی‌کند، درحالیکه هندبال بانوان در سایر استان‌ها کاملا متحول شده است.

وی درخصوص مهمترین دلایل عدم رشد هندبال بانوان کرمانشاه طی دو دهه اخیر، گفت: سال گذشته فرصت کوتاهی پیش آمد تا به کرمانشاه برگردم و در استان کار کنم. در مدتی که در کرمانشاه بودم فراخوانی دادیم و از همه مربیان این رشته خواستیم تا برای همکاری با هیات اعلام آمادگی کنند.

شافعیان افزود: با وجود فراخوانی که داده بودیم، تنها تعدادی معدود از مربیان این رشته اعلام همکاری کردند و اکثر مربیان راغب به کار کردن نبودند. متاسفانه برخی از این مربیان هم دانش لازم را ندارند که هیات باید برای ارتقاء و بروزرسانی آنها کار کند.

وی عدم ارتباط و تعامل خوب هیات استان با آموزش و پرورش را از دیگر دلایل عدم رشد هندبال بانوان در کرمانشاه دانست و گفت: به نظر می‌رسد برای اینکه هندبال بانوان کرمانشاه از وضعیت فعلی خارج شود، هیات باید ابتدا مربیانی که علاقمند به کار هستند را شناسایی کند و این مربیان با آموزش و پرورش تعامل داشته باشند تا استعدادهای این رشته را شناسایی کنند.

وی تصریح کرد: هرچند در حال حاضر در رده سنی نوجوانان در کرمانشاه تیمی داریم و با ارتباطی که با آنها گرفتم، پتانسیل‌های خوبی بین آنها دیدم که می‌توان روی آنها سرمایه گذاری کرد، اما تا زمانی که در رده سنی بزرگسالان تیم قدرتمندی نداشته باشیم که برای این بازیکنان پایه الگو باشند و از سوی دیگر به مسابقات مختلف اعزام نشوند، شاید چندان در این بخش هم موفق نباشیم.

مربی سابق تیم ملی هندبال بانوان یادآور شد: هندبال بانوان کرمانشاه برای اینکه بتواند در کشور مطرح شود و دوباره قدرت بگیرد، باید یک تیم لیگی هم داشته باشد، برای این کار هم می‌توان از بازیکنان غیربومی استفاده کرد، تا به تدریج این رشته در استان جا بیفتد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر هندبال بانوان در کرمانشاه در سایه هندبال مردان قرار گرفته و برای همین توجه چندانی به این رشته نمی‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار