فدراسیون کشتی رتبه بندی هیات‌های کشتی استان‌ها در سال 1398 را اعلام کرد که طبق این رتبه بندی هیات کشتی کرمانشاه با کسب 723.7 امتیاز پس از استان‌های مازندران، تهران، خوزستان و فارس، در جایگاه پنجم قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 04 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،این رتبه بندی براساس 20 شاخص انجام گرفته که کرمانشاه هر چند در برخی از شاخص‌ها همچون نتایج کشوری(تیمی)، عضویت در تیم ملی، مدال‌های بین المللی، مدال‌های قاره‌ای و جهانی، حضور در مسابقات، میزبانی‌های بین المللی و تعاملات اداری و اجرایی امتیازات خوبی کسب کرده، اما در شاخص‌هایی مانند حضور در مسابقات لیگ، مسابقات چندجانبه استانی و میزبانی‌های داخلی که استان‌های برتر امتیازات خوبی از آن گرفته‌اند، هیچ امتیازی بدست نیاورده است.

دبیر هیات کشتی استان کرمانشاه در خصوص آخرین رتبه بندی هیات‌های کشتی استان‌ها و جایگاه هیات کرمانشاه در این رتبه بندی به ایسنا گفت: علیرغم اینکه سال گذشته سال پرکاری را پشت سر گذاشتیم و برنامه‌های خوبی توسط هیات اجرا شد، اما به دلیل عدم امتیازگیری در برخی از شاخص‌ها در جایگاه پنجم این رتبه بندی قرار گرفتیم.

منصور کیانی افزود: عدم حضور در رقابت‌های لیگ یکی از مسائلی بود که در این رتبه بندی هیچ امتیازی از آن نگرفتیم که آن هم به دلیل این بود که اسپانسری برای حمایت از کشتی در استان نداریم.

وی تاکید کرد: هیات‌هایی که در جایگاه برتر این رتبه بندی قرار گرفته‌اند، عموما هیات‌هایی هستند که کشتی آنها توسط بخش خصوصی استانشان بخوبی حمایت می‌شود، برای نمونه استانی مانند خوزستان دو تیم در لیگ برتر کشتی فرنگی دارد.

دبیر هیات کشتی استان یادآور شد: در کرمانشاه بخش خصوصی تمایل چندانی برای اسپانسری کشتی ندارد و هیات هم بنیه مالی قوی ندارد که بتواند یک تیم را راهی لیگ برتر کند.

وی در ادامه اضافه کرد: اساسا وظیفه هیات برنامه‌ریزی برای رشد و ارتقاء جایگاه کشتی استان است و نه اینکه بخواهد تیم‌داری کند، اما با این وجود تلاش‌هایی برای جذب اسپانسر داشته‌ایم که به نتیجه نرسیده است.

کیانی اعلام کرد: در ماه‌های اخیر استاندار و رئیس هیات کشتی استان مذاکراتی را با وزارت نفت داشتند که از حضور یک تیم از کرمانشاه در رقابت‌های لیگ برتر حمایت کند که این مسئله هم هنوز قطعی نشده و روی هوا است.

وی اضافه کرد: در مجموع در این رتبه‌بندی در شاخص‌هایی که چندان دست هیات نیست، امتیازاتی را از دست داده‌ایم که کرمانشاه را تا جایگاه پنجم پایین آورده، درحالیکه با وجود پتانسیل‌هایی که داریم می‌توانستیم در جایگاهی بهتر از این باشیم.

دبیر هیات استان یادآورشد: معتقدم فدراسیون باید روی امتیازبندی برخی شاخص‌ها تجدید نظر کند، چراکه برای برخی شاخص‌ها امتیازات بالایی قرار داده که گرفتن این امتیازات دست هیات‌های استانی نیست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار