پوریا کاهاردی گفت: در راستای مسئولیت اجتماعی در یکی از مناطق محروم تهران باشگاه تاسیس کردیم.
کد خبر: ۸۷۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 06 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: پوریا کاهاردی جزء ورزشکارانی است که از رشته کشتی شروع کرده، اما در جوجیتسو به اوج موفقیت رسیده است. وی درباره اینکه ورزش را چگونه آغاز کرده اظهار داشت: از سال ۱۳۷۷ ورزش را با رشته کشتی آزاد زیر نظر مربی خوبم جعفر یزدی در سطح استان تهران شروع کردم، کشتی پهلوانی می‌گرفتم و در کشتی پهلوانی هم چندین بار با پهلوانان صاحب نامی همچون آرش مردانی کشتی گرفتم. سال ۱۳۸۴ نفر سوم آموزشگاه‌های کشور و سال ۱۳۹۵ نایب پهلوان کشور شدم.

///ویژه آقای باقری////

وی ادامه داد: کشتی ساحلی هم کار می‌کنم، اما اوج رقابت‌های من از سال ۱۳۹۵ در رشته جوجیتسو برزیلی آغاز شد. این رشته را زیر نظر استاد علی صفر شروع کردم و علت تغییر رشته‌ام تغییر شرایط سنی‌ام بود، کشتی گرفتن و وزن کم کردن بعد از سی سالگی سخت است، به همین دلیل تغییر رشته دادم و به جوجیتسو برزیلی روی آوردم، خصوصاً که این رشته تازه وارد ایران شده بود و اوایل رزمی کاران جذب آن می‌شدند، ولی بعد‌ها میان کشتی‌گیران معروف شد و من جزء اولین کشتی‌گیرانی بودم که به این رشته ورزشی پرداختم. پس از علی صفر، آرش کریمی مربی‌ام بود و در رده‌های ملی نیز افتخار شاگردی سید امیر خوشبین سرمربی تیم ملی رشته جوجیتسو برزیلی جمهوری اسلامی ایران را دارم که از سال ۱۳۹۷ تاکنون عضو تیم ملی هستم.

 

کاهاردی افزود: سال ۱۳۹۷ در مسابقات قهرمانی کشور نایب قهرمان رشته گراپلینگ که شاخه‌ای از جوجیتسو است شدم و نفر سوم انتخابی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات جهانی قزاقستان ۲۰۱۸، اما متاسفانه به دلیل گران شدن ارز، تیم اعزام نشد. آذر سال ۱۳۹۸ مسابقات جایزه بزرگ جی جی آی اف در قم برگزار شد که ده تیم برتر کشور حضور داشتند و من در دو رشته مقام نخست را کسب کردم، پس از آن دو دوره مسابقات کیک جیتسو برای تیم استان تهران موفق به کسب عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی کشور در استان اصفهان شدم. آخرین مسابقاتی که در این رشته برگزار شد، قهرمانی استان تهران در مهرماه ۱۳۹۸ بود که موفق به نایب قهرمانی و قهرمانی در مسابقات کشور شدم.

///ویژه آقای باقری////

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام تمرکز و فعالیتش روی رشته جوجیتسو برزیلی گراپلینگ است تصریح کرد: چهار سال است در مسابقات کشتی شرکت نکرده‌ام. طبق بخشنامه هم طی دو هفته آینده مسابقات را پیش رو داریم که انجمن جی جی آی اف ایران آن را برگزار می‌کند و مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار است. مسابقات رفت در استان همدان و دور برگشت در استان تهران برگزار می‌گردد و من برای تیم تهران در مسابقات شرکت می‌کنم و پس از آن مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در پیش خواهد بود.

وی افزود: پیش از شیوع کرونا بسیاری بودند که در ساده‌ترین مسابقات جوجیتسو که در امارات برگزار می‌گردید، شرکت می‌کردند و میان چند نفر شرکت کننده محدود، نفر دوم یا سوم می‌شدند، اما من هیچگاه در مسابقات خارج از تیم ملی کشور شرکت نکرده و نخواهم کرد خصوصاً که سطح مسابقات داخلی استان تهران و یا مسابقات داخلی کشور ایران به گواه بسیاری خیلی سنگین‌تر از سایر مسابقات برگزار می‌شود. من تنها هدفم انتخاب شدن در مسابقات قهرمانی کشور و شرکت در مسابقات بین المللی زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران است.

کاهاردی با اشاره به تاسیس باشگاه فیت فایت در یکی از مناطق محروم تهران اظهار داشت: طی چند سال اخیر با یکی از دوستانم پویا کاشانی قهرمان کیوکشین جهان در یکی از محرومترین مناطق شرق تهران، خاک سفید باشگاه ورزشی فیت فایت را تاسیس کردیم و این کار را بخاطر احساس دِین نسبت به مردم و مسئولیت اجتماعی که داشتیم انجام دادیم، در منطقه‌ای که مملو از کودکان، نوجوانان و جوانان پُر انرژی با امکانات ورزشی ضعیف و قهوه‌خانه‌های فراوان است باشگاه تاسیس کردیم تا بچه‌ها از این موقعیت استفاده کنند، بلکه از میان‌شان چند قهرمان جهان بیرون بیاید.

///ویژه آقای باقری////

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته کسانی بودند که به ما پیشنهاد دادند بجای باشگاه، قهوه‌خانه تاسیس کنیم تا درآمد میلیونی داشته باشیم، اما ما هدف‌مان را دنبال کردیم و دوست داشتیم دعای خیر پدر و مادر بچه‌ها را داشته باشیم، به همین منظور نیز مجموعه فیت فایت با مدیریت پویا کاشانی افتتاح شد که در این مجموعه پزشکی ورزشی رشته‌های بدنسازی، کراسفیت، کیوکوشین کاراته، موی تای، کیک بوکس، بوکس، تکواندو، جوجیتسو، MMA (ترکیبی)، تی آر ایکس و پیلاتس، ایروبیک، یوگا، چربی سوزی با بهره‌گیری از مجرب‌ترین مربی‌ها فعالیت دارند و سالن‌ها با استاندارد‌های روز دنیا و تجهیزات مدرن ورزشی در محیطی شاد و پر نشاط برای نوجوانان و جوانان منطقه فراهم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار