شرکت جهاد نصر کرمانشاه بین ۸ الی ۱۲ ماه نتوانسته حقوق کارکنان خود را بپردازند و پرسنل این شرکت در شرایط بغرنجی قرار گرفته‌اند؛ این در حالی است که عمده مطالب این شرکت از دولت است و بی پولی دولت معیشت ۱۵۰۰ خانوار کرمانشاهی را تهدید کرده است.
کد خبر: ۸۷۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 06 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،چندی پیش تعدادی از کارگران و کارکنان شرکت «جهاد نصر» کرمانشاه طی تماس‌هایی نسبت به عدم پرداخت مطالبات مالی خود ابراز گلایه مندی کردند و اشاره داشتند که برخی از افراد حدود 12 ماه است که حقوق، عیدی و سنوات از شرکت طلب دارند.

در همین خصوص، یکی از از پرسنل این شرکت با بیان شرکت سخت ایجاد شده برای تمامی کارگران و کارکنان، به فارس گفت: پرسنل شرکت بین 8 الی 12 ماه است که حقوق معوق دارند و طی 9 ماه گذشته هیچ دریافتی نداشته‌اند و همین مسئله شرایط بسیار بدی را برای افراد و خانواده‌های کارکنان ایجاد کرده است.

وی افزود: این شرکت بیش از یک هزار و 100 نیروی کار دارد و پروژه‌های عمرانی مختلفی را انجام می‌دهد، البته همه این افراد در استان کرمانشاه حضور ندارند و شرکت جهاد نصر استان در سراسر کشور پروژه‌های عمرانی انجام می‌دهد، اما یکی از مهمترین کارهای محول شده به این شرکت، راه آهن غرب کشور است که در کرمانشاه 200 نفر در آن مشغول به کار هستند اما طی یک سال گذشته دریافتی نداشته‌اند.

این فرد که نخواست نامش را اعلام کند، از شرایط بسیار سخت ایجاد شده برای خانواده‌های کارکنان خبر داد و اضافه کرد: زندگی بسیاری از افراد شاغل در شرکت دچار مشکلات متعددی شده است و متاسفانه برخی از افراد کارشان به طلاق هم رسیده است و زندگی‌شان متلاشی شده است.

رئیس هیات مدیر شرکت: حق با کارگران است، دولت پول پروژه‌ها را نمی‌دهد

برای بررسی بیشتر موضوع به سراغ آقای محمدی نیا، رئیس هیات مدیر شرکت جهاد نصر کرمانشاه رفتیم؛ وی با بیان اینکه مجموع طلب پرسنل 8 ماه است از شرایط بد ایجاد شده از سوی کارفرمایان برای شرکت ابراز ناراحتی کرد و اظهار داشت: مسئله بدهی معوق شرکت به کارگران مسئله جدیدی نیست و همه مسئولین استان در جریان این وضعیت هستند.

وی افزود: بیش از یازده ماه است که آقای دکتر مصری پیگیر وصول مطالبات شرکت جهاد نصر از کارفرمایان است و با وجود نامه نگاری‌های صورت گرفته و رایزنی‌های متعددی هنوز نتوانسته‌ایم مطالبات را وصول کنیم.

محمدی با بیان این مطلب که شرکت گاز و وزارت راه و شهرسازی بزرگترین بدهکاران شرکت جهادنصر هستند، ادامه داد: ما ظرف 3 سال به 350 روستا گازرسانی کردیم که یک رکورد ملی محسوب می‌شود و مسئول پروژه راه آهن غرب کشور بودیم، اما پس از افتتاح پروژه آقایان مسئول امروز و فردا می‌کنند و حاضر نیستند به صراحت اعلام کنند که نمی‌توانند پول پروژه را تامین کنند.

رئیس هیات مدیره شرکت جهاد نصر کرمانشاه با بیان اینکه بیش از 100 میلیارد تومان از دولت طلب دارند، بیان داشت: حدود 100 میلیارد تومان از شرکت گاز و وزارت راه طلب داریم که چیزی در حدود 35 الی 40 درصد آن بدهی شرکت به پرسنل است که متاسفانه تامین اعتبار نمی‌شود.

وی افزود: با تمام وجود مشکلات کارگران و سایر پرسنل را درک می‌کنیم اما حقیت این است که پولی به شرکت تزریق نمی‌شود که ما هم بتوانیم با کارگران تسویه حساب داشته باشیم.

محمدی با بیان اینکه بیش از یک هزار و 500 نفر در شرکت جهاد نصر مشغول به کار هستند، بیان داشت: این شرکت برای ایثارگران است، شایسته نیست که با وجود انجام تعهدات، با چنین شرایطی مواجه شود، ادامه این وضعیت هم برای هیچ کسی قابل پذیریش نیست.

رئیس هیات مدیره این شرکت افزود: متاسفانه به دلیل حقوق معوق، بخشی از کارکنان دچار مشکلات خانوادگی متعددی شده‌اند و سوال من این است که چه کسی باید پاسخگوی مشکلات ایجاد شده برای این کارگران باشد؟

وی افزود: در یک ماه گذشته شخصاً 150 میلیون تومان هزینه کرده‌ام و بخش خیلی کمی به عنوان علی الحساب به برخی از کارگران که نیاز فوری دارند پرداخت شده تا مشکلات‌شان بیش از پیش نشود.

محمدی همچنین خاطر نشان کرد: ما زمانی که قیمت دلار 1500 تومان بوده استارت برخی از کارها را زده‌ایم و حالا باید دلار 21 هزار تومان تسویه حساب کنیم که اساساً میزان تورم به آورده مالی شرکت چیزی نمی‌شود.

وی در آخر افزود: استان کرمانشاه با وجود اینکه 8 سال زیر توپ و خمپاره دشمن بوده و از لحاظ جمعیتی شرایط خاصی دارد نباید شاهد برخوردها این چنینی باشد، امیدوارم که هرچه سریعتر شرکت گاز و وزارت نیرو نسبت به تسویه بدهی‌های خود اقدام کنند تا ما هم بیش از این شاهد سختی کشیدن کارکنان خود نباشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار